Fiberhusk i Linköping?
Hej!
Jag undrar om någon vet var i Linköping man kan köpa fiberhusk? Har tittat i några livsmedelsbutiker och även hälsokostbutiker utan att hitta.
/Rosalita
har du frågat i hälsokosten? Konstigt om dom inte ska ha? Vanlig husk har dom väl ändå? Som är bättre, enligt mig.

Hemköp i filbytergallerian har små dyra påsar. De står bland de glutenfria produkterna.
#1 Hälsokosten är dubbelt så dyr som vanliga livsmedelsbutiker.
#2 Då är det bara att be dem ta hem stora påsar. Blir mycket billigare.
Men vanliga butiker har inte husk, bara fiberhusk… eller? Och jag kan inte hålla med om att det är dyrare heller… jag har köpt en jätteförpackning ( ett kilo tror jag det var) och jag är rätt säker på att det blir billigare än att köpa de mycket mindre förpackningarna i mataffären.
Någonstans här tror jag ändå någon skrev att det skulle vara fiberhusk och inte vanligt husk? Kanske den malda är mildare mot magen?
Jag vill inte äta något som irriterar tarmarna i onödan.
Men jag köper gärna 1 kg istället om det funkar lika bra,
Den används ju mot magbesvär… normaliserar tarmen, är man lös så stoppar det är man hård så löser det… jag häller t.ex i ett glas vatten då blir det en gele inget som kan riva eller irritera.
Tror fiberhusk är mycket mer "rivigt" i så fall… många säger ju att den knastaar mycket också, det har jag inte upplevt med husk. Min moster som är glutenintolerant och har en väldigt känslig magen använder husk för att lindra besvären.
att man skiver fiberhusk är för att den anses ha bättre bakegenskaper… jag tycker tvärtom…
någon berättade också att de på hälsokosten påstod att man inte kunde äta den smaklösa cocosan som den är utan ska steka i den enbart… rena tramset! Folk säger så mycket som man inte behöver bry sig om, bara att testa själv!