Dialoger, citat och möten
Jag har en tendens att ramla in i lite halvroliga dialoger med folk om min mat (de på jobbet undantagna).
Det blir mycket pizza och nuförtiden tar det inte många beställningar innan pizzabagarna känner igen mig och mina underliga beställningar. En del blir förnärmade när jag lämnar hela brödbotten, andra skämtar om lilla tjejen som äter dubbelpizza när hennes kille äter vanlig.
Pizzakillen: Heyheyhey, vart har ni varit? Har saknar er! Och du vill ha extra på din reale?
Raring: Ja lite extra ost skadar väl inte.
Pizzakillen till mitt sällskap: Hawaii? Vill du också ha extra ost?
Sällskapet: Nej det är bra med en vanlig.
Raring: jag kan ta hans extra ost. *blinkar och ler*
Pizzakillen: Okeeej, en med TRIPPEL-ost. Bygga lite?
Raring: Absolut!
[en stund senare]
Pizzakillen: Okeeej, en hawaii och en reale med 25 kg ooooost. Du gör att vi får slut på ost, tjejen! Extra kött, extra ost - inget nyttigt!?
Raring gör stora ögon och sällskapet utbrister med ett leende: Nej, nej, don't push that button!
Raring till pizzakillen: Det där kan vi nog diskutera.
"25 kg ooooost! Extra kött, extra ost - inget nyttigt?" Jag skrattar ihjäl mig! 

Oh, jag saknar pizza. Berätta! Du äter alltså fyllningen, men lämnar hela botten? Vad har du för fyllning på? (känner inte till Reale)
//C

Ungefär så… blir jättemätt på bara fyllningen, om inte det råkar vara en väldigt snål pizzeria.
Reale är en halvinbakad pizza: "oxfilé", ost, tomatsås, lök och béarnaisesås. Hur mycket filé det är vet jag inte, men det är skivat nötkött i alla fall.
Det enda luriga med pizza tycker jag är att det förmodligen är analog ost som man får serverad. Och så kräver det viss karaktär att lämna hela botten.
Uj, nu blev jag hungrig!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Raring - då ska jag prova på pizzerian här och se vad de tycker om mig efter det. ;-)

Men varför tar du halvinbakad? Tycker man brukar få mer man på de utbakade.

Många pizzerior har ju några egna pizzor (Haga special osv) … den här realen är nog en sån. Den råkar vara halvinbakad, hade inte behövt vara det antar jag.

Man kan be att få dem utbakade också när man ändå håller på att ändra i originalreceptet