Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1774 ggr
Thyra4
0

ONT i kroppen IGEN

Ja så här ligger det till. Jag började äta på det här sättet i augusti 2008 efter att ha varit på en föreläsning med LarsEric Litsfelt.

Jag har en övervikt på ca 20 kg, gick ner 3,5 kg i början, men har gått upp dessa igen. MEN jag har blivit mycket bättre i kroppen. Har en wiplash-skada, och den har jag känning av då och då. Dessutom hade jag emellanåt en fruktansvärd nerv-värk i kroppen - som en hemsk träningsvärk. Jag har flera gånger säkt hjälp av min husläkare, men han säger bara att jag är "gammal" och får vänja mig med den här värken.

Nu är det så - ATT efter efter kostomläggningen i augusti så har jag inte haft så ont i kroppen. Helt underbart. Men idag har den kommit tillbaka. Jag har ont i varenda muskel i kroppen och har svårt att "komma igång". Kan det bero på att jag åt smörgåstårta på Påskdagen på ett barndop? Har inte fuskat tidigare.

Vad tror Ni?

dufva
0

Det kan hända att kroppen överreagerar lite när den känner att det börjar komma in sånt i systemet som den blev sjuk av från början.

Så, ja jag tror det kan bero på smörgåstårtan om det nu inte var så att nån annan ovan aktivitet också förekom på barndopet Flört

Jag är säker på att det ordnar sig igen när du återgår till en bra kosthållning Glad

Pasi
0

Värken kan ju även bero på nåt influensavirus el liknande.

Thyra4
0

# Nej det var bara smörgåstårtan som var gjord på vitt bröd och tonfisk bl a. Jag åt inget annat, varken kakor, tårtor eller godis. Har iofs haft halsont, nysningar och andra konstiga känningar lite då och nu, men inte mått dåligt av det.

Faktiskt så känner jag nu, att kroppen börjar återhämta sig och värken så sakteliga försvinna. Det är i allafall snabbare än tidigare. Då varade smärtan 3-4 dagar. Klarar jag av den på en dag nu, så är det ju toppen.

Kör vidare på LCHF