Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4486 ggr
kakana
0

"Du luktar soptunna"

Så sa min sambo i förrgår. Och det verkar sitta i. Är detta något som kan uppstå när man hållit på i ca 2,5månader? Jag har ätit strikt max 15g kolhydrater per dag men oftast håller jag mig under 10g per dag.

Någon mer som fått detta fenomen efter denna tid?

Eller andra kommentarer?

savonit
0

Ta en duch?

nej men hur luktar du?

Vart luktar du?

HAr du ätit sparris?

[Pennylane1]
0

det är ett mycket vanligt omställningsproblem, gå förmodligen över inom kort!

savonit
0

Men vart skulle man lukta soptunna?

Beroende på vart man luktar kan man ju motverka det eller behandla det.

[Pennylane1]
0

ur munnen antar jag, det finns ju lite olika mer eller mindre hälsovådliga medel att prova ( listerin et al)… eller be sambon stå ut en liten tid…

haneit
0

Fast jag tycker att huden luktar lite annorlunda nu… (Efter 4 veckor) Lite mer åt sur grädde-hållet… Förhoppningsvis är det övergående.

lizaohman
0

Javisst är det övergående, haneit!

Och så länge man håller sig på banan, så får man inte tillbaka övergångsbesvären.

Zepp
0

Det finns väl mat som gör att man kan lukta oxå.. typ vitlök känns i svetten o överallt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JAUS
0

Shenet har ett antal recept på munvatten.

kakana
0

#1  hahaha…. :)

Japp…ja .. det är ur munnen det luktar… Jag hade nog förväntat mig det här besväret lite tidigare… Därför jag undrar lite.. tänkte om det är så att för mycket ketonkroppar produceras…

Jag är mycket noga att inte "ramla av vägen" Så antar att detta problem kommer att gå över inom kort!

Greddelin
0

Man luktar som man äter!

Jag tycker vegetarianer kan lukta kompost, ruttnande grönsaker. Olika folkslag luktar av kryddblandningar jag inte är van vid. Folk som dricker mycket mjölk luktar faktiskt lite ko!

Det beror väl på hur känslig man är för olika dofter, men nog är det väl vettigt att vi utsöndrar dofter av det vi stoppar i oss? Jag har inget emot vitlök i andedräkten, men dagsgammal vitlök utsvettad genom porerna luktar inte lika angenämt.

Andina
0

Näe, fru Greddelin,
nu erunte fin…
Inte luktar jag kompost!
möjligen lite rost…
av ålderns höstgardin!

/Andin
a

( Flört *skojar lite - inspirerad av rimtråden* )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[iovis]
0

Ost ger en besvärlig odör ur munnen…..

[Pennylane1]
0

ursäkta men det var faktiskt något av deet fånigaste …

inte har jag någonsin märkt att vegetarianer luktar kompost? Känner ett flertal, (har bl.a. två syrror som är det) och har aldrig känt någon kolukt om folk (mina söner t.ex) som dricker mjölk heller…  har också jobbat på ett ställe med många invandrare (Öppen förskola där majoriteten av besökarna kom från t.ex afrika och mellanöstern) och inte luktade de något särskilt mer än vissa av afrikanskorna som smorde någon olja i håret…

det hör till saken att jag har ett väldigt känsligt luktsinne och uppfattar dofter där andra inte känner ett dugg… men av vad folk ÄTER har jag aldrig känt något utom vitlök…

Greddelin
0

#13 Jag får väl be om ursäkt för mitt fåniga luktsinne! Jag måste ha en övernaturlig förmåga, jag känner till och med när folk har rökt eller druckit alkohol!

Och ja, ibland luktar det av vad folk ätit.

sarag
0

Det är väl så att vissa känner vissa dofter och andra känner andra. Man luktar in olika dofter olika bara!