OT Rosa bussarna
Hej är det nån här som har åkt med Rosa bussarna. Jag funderar på att göra det. Såg nu att de har en resa som skulle passa mig jättebra. Kenya-Jordanien, man kan se djur ,klippkyrkor, Lucy, Nilen, pyramiderna och Petra på samma resa.
Enda nackdelen är väl resan genom Sudan men researragörerna måste väl veta att det är tämligen säkert annars ställer de väl in den ???
Sen är det ju frågan kan man äta LCHF på en sån resa??
Det är väl bara att brotta ner en gnu när du väl kommer ner dit så har du något att knapra på resten av resan.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Ja jag har ju tänkt börja köra lite hård träning nu. Fick presentkort på jobbet när jag fyllde jämt och köpte springskor igår. Så nu är det bara att ta sig i kragen och börja bättra på kondisen. Kan behövas om man ska vara självförsörjande på mat.
Hur tror du myndigheterna ser på dödande av djur i nationalpark, kan man klara sig med "dum blondin" eller vad tror du.
"Know nothing, comes from Bollnäs" 
Det har ju funkat för Silvstedt i alla år så… Why not?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Ok ska försöka. Men hon är minst 20 år yngre och mycket snyggare.
Men vad tror du om rosa bussarna är det någonting man ska prova?
Träna ordentligt och ta med dig springskorna så kan du kuta ikapp ett par antiloper så att du har efterrätt också!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

"Men lever de inte på frukt därnere är det inte det som är människans naturliga kost "
obs ironi
Nä det är bara vi nordbor som har haft tillgång till frukt och bär året runt…
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Åhh då har jag missförstått
tur att du finns och kan visa den rätta vägen

Putt
Är det nån som vet nått om att åka med Rosa bussarna
Karin

Såg ett reportage om rosa bussarna för nåt år sen på TV det som jag slogs av var att det såg ut att vara relativt spartanskt boende men det kan ju ha ändrats genom åren.
Framförallt ser det ut som att bussarna har en högre kvalitet än det var från början. Jag åker förbi där bussarna står uppställda ibland och nytillskotten är superfina turistbussar.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Kött/fiskkonserver kan väl rädda en resa, för gissningsvis är det inte mkt lchf på en sån resa. Men låter ju tufft att tuffa runt på savannen, go for it!!!!

Tack för svaren 
Jag har mailat till rosa bussarna men inte fått svar än, det är ju stor helg.

En kompis åkte för några år sedan, och jag tyckte det verkade knepigt med maten redan innan LCHF, eftersom jag har en massa knäppa allergier. Man turas ju om att laga maten i matlag, och det är nog rätt svårt att komma med några specifika krav och önskemål Fast vegetarisk mat kan man säkert få, det förstår ju alla att man måste få äta om man vill…

Jag mailade dem men har inte fått svar än. Men de tycker nog att man är ganska konstig som inte äter spannmål.
Det stod att de hade haft passagerare som ätit vegetariskt och det hade gått bra.
Om det är nån vegan med kan ju vi dela maten han/ hon äter riset,spannmålet och grönsakerna och jag äter köttet/fisken
.
Sen blir ju jag inte speciellt dålig i magen av att äta nån smörgås då och då så jag tänker inte fundera så mycket på det utan hoppas på att resan blir av för det måste vara 18 st anmälda för att resan ska bli av
#14 Hur tyckte din kompis att resan var och vart reste hon/han?