Jag förstår inte varför jag inte går ner?
har kört fakir i en vecka nu och inget har märkts, visst har jag blivit lite smalare men det beror väl på att vatten i kroppen har försvunnit, jag väger 105 kg fördelat på 173 cm och tycker nästan att det borde ge resultat,
kag äter alltsp _noll_ kolhydrater, ingen mjölk, ingen kaffe, inget mer än protein och fett alls, fattar inte detta. ska man ge det tid innan man får resultat eller vad? köpte såna där stickor o pissa på, de visar ju att ketoner utsöndras men vikten går inte neråt…
mitt dagsintsag ser ut ungefär såhär:
Energi kcal: 1802,00 Energi kJ: 7529,10
Proteiner: 107,12 Fiber: 0,00
Kolhydrater: 0,20 Vatten: 434,68
Alkohol: 0,00
Fetter:
Fett: 154,20 Kolesterol: 1200,00
E-mättade: 60,15 Mättade: 71,40
F-mättade: 11,58
Vitaminer:
A: 1432,70 B1: 1,50
B2: 1,26 B3: 32,19
B6: 1,02 B9: 100,10
B12: 9,10 C: 0,00
D: 12,60 E: 7,78
Mineraler:
Fosfor: 1116,60 Järn: 8,10
Kalcium: 152,00 Kalium: 1119,10
Magnesium: 105,50 Natrium: 3362,00
Selen: 146,25 Zink: 5,35
Det var märkligt!
Hoppas någon annan här har någon teori på varför.

Är det en vecka allt som allt du ätit lchf? Eller är det bara en veckas fakir och tidigare "vanlig" lchf?
Som du kanske sett i andra trådar om det här finns det ju så många olika orsaker till det hela. Men jag känner igen mig på dig, på längd och nästan också på vikten.) Så vi har samma utgångsläge.) Jag har själv ätit lchf nu i 3 månader, och tar ungefär ett kg i månaden. I början ville det sig inte alls. Men det kan ha att göra med min bantarbakgrund också, jojo-bantning så det förslår! Däremot min man, som absolut inte jojobantat i hela sitt liv, har svårt att gå ner också. Han är däremot en som tränar väldigt mycket, har kanske 8-10 kg för mycket han vill bli av med för att komma ner i trivselvikt. Men han har "bara" gått ner 1,5 kg. Och är less att inget händer! Men.. Jag sa nyss till honom, att jag säger lika till honom som han sa till mig;" slutar du med det här kommer jag att tvinga dig att fortsätta!":) För vi VET att det kommer, det är liksom en naturlag, även om kroppen trilskas och man vill ha resultat NU! Har kompisar som tar 1 kg i veckan, och de muttrar jag åt.. Men det är ju kul för dom:))
Lycka till! Är helt säker på att du får massor av andra tips och svar!

Jag tror att du äter för lite i förhållande till din vikt. Men kolla i vänsterspalten på Vanliga frågor & svar. Där finns massor av bra info!

Jo, jag tycker också iof att nåt borde märkas även på vågen för du äter helt rätt..
Har du ätit lchf även innan fakiren så har du måhända inte så mycket extra vatten att ge ur kroppen.
Du tycker ju att du verkar bli smalare iaf. så det händer nog saker under skinnet i trots allt…
Ibland försvinner kilon och ibland centimetrar.
Man får vara glad över båda delarna..
Stickorna är ointressanta. De visar bara om du har överskott på ketonkroppar i urinen. Ketos handlar enbart om att äta tillräckligt lite kolhydrater, och äter du inga alls så är du onekligen på rätt sida för det.
Du har, som nämnts, lämnat för lite information för att det skall gå att ge dig tips. Har du en lång historik av bantande, stress, sjukdom, etc, så tar det tid innan kroppen ger med sig, det har inget med fakir att göra. Fakir har sina poänger för riktigt metabolt skadade och i syfte att utröna vad för matvaror man är känslig för.
Och så motsäger du dig själv, du känner att du blivit smalare, men anser att viktsiffran är vad som är viktigast. Det betyder att du i praktiken inte bryr dig om att kroppen antagligen lagt på sig muskelmassa samtidigt som du gjort dig av med fettvikt. Släng vågen och lär känna din kropp istället.