Vad vet inte riktigt vad du frågar om, men krillolja är olja pressad av små räkdjur. Den är mkt rik på omega 3, men smakar skunk om man dricker den flytande.
Fabricati diem, pvnc!

Kanske frågan är Krillolja vs Sälolja vs fiskolja för det är nått jag själv undrat över VAD är skillnaden.

Jag använder sälolja eftersom jag är vildsint allergisk mot vanlig fiskolja. När man jämför med fiskalternativ är det hygglo mängd långkedjigt omega 3.
Från början hade jag en blandning krill-sälolja, jättefina omega3-halter, men så gränslöst äcklig att jag antingen hulkade eller stod dubbelvikt över toaskålen och önskade jag kunde kräkas varje gång jag tog den. Kapslar var definitivt bättre.
Krill/säl/fisk - djur som lever i havet och vars olja innehåller långkedjigt omega 3. 
Fabricati diem, pvnc!
Jag äter omega -3 forte 1000 mg 70% omega3 fiskoljekapslar undrar om krill är bättre eller……

Det man behöver veta är att man läser innehållsförteckningen och ser till att det är hög halt EPA!!
Det är EPAn du betalar för!!!
Lite att läsa här;
"När det gäller fiskolja så är kvaliteten mycket viktig. Satsa därför på hög kvalitet istället för att köpa den produkt som är billigast, eller den produkt som innehåller mest av fettsyrorna EPA och DHA. Det är huvudsakligen fiskoljans renhet och stabilitet som är de viktigaste måtten på dess kvalitet. Undvik alla undermåliga produkter som finns till försäljning och som faktiskt kan ställa till med mer skada än nytta i kroppen."
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack för tipset
Ät inte upp fiskarnas mat (= krill). Köp sill. Billigt och gott.
den jag äter innehåller 1000 mg varav ca 70% är omega 3 fettsyror EPA 33% DHA 22% DPA 5% är detta okej??
#8 Lite svårt att köpa sill när man bor i Thailand vet du någon annan fisk som kan vara bra!??
Alla feta fiskar.

#8 OK, fast som allergiker tänker jag äta både krill- och sälolja.
Fabricati diem, pvnc!