Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3518 ggr
Ninjisen
0

Lagom stora portioner?

Jag har lite svårt för att avgöra hur stor portion man ska äta.. Jag äter alltid för mkt, därför jag inte går ner fast jag äter denna kosten.
Jag äter men sen blir jag hungrig igen.. Så jag äter och äter.. känns som att jag aldrig blir mätt.
Och är jag hungrig så känns det nästan som om jag ska dö om jag inte äter.. Så då hets äter jag…

Suck jag vet inte hur jag ska göra… Nu äter jag frukost, lunch, mellanmål och sen kvällsmat/middag…

Och ca 5 kolhydrater per mål, det är väl rätt?
Hur ska jag stoppa mig!?

sussie
0

Du kanske inte är hungrig alla gånger, det är svårt att skilja på sug och hunger! Eller är det så att du äter för lite kanske. Har du övervikt eller är det så att du har ett orealistiskt mål, alla går inte ner som de vill. Jag ser inte denna kost som något annat än ett sätt att bli friskare på, viktnedgång är en bonus.

nobban7
0

Om du blir hungrig snabbt kanske du har ätit för lite fett? Har du provat att lägga in det du äter i http://minmat.net/ ?

Aquilegia
0

Du kan väl räkna lite baklänges och se hur mycket det blir? Känns det väldigt lite så kan du kanske äta dig nedåt under några veckor (eller månader)? Om du utgår från vad du väger och tar ett gram protein per kilo kroppsvikt och lägger ihop det med kolisarna och sedan multiplicerar med 1,25 så hamnar du på rätt fettandel. Om du inte blir mätt av det så lägg först mer protein och räkna upp fettandelen så att kvoten blir rätt.

Och sen kan du använda minmat.net och se hur mycket det blir av vanliga råvaror.