OT - Omslag i vårvädret
Jag sitter här och har tråkigt medan jag väntar på att den långa fredagen ska ta slut. Då kommer jag på att jag har sparat en massa länkar för just en lång tråkig dag. En av dem vill jag dela med mig av till andra som haft skalövningar hela dagen och vill gå till sängs med ett leende på läpparna (eller ett lätt illamående)
Det är en kille som har samlat ihop en massa intressanta (?) skivomslag och skrivit vad han tycker om dem. Sidan finns här men jag har valt ut några för er som inte vågar er utanför KiF. ;-)
Njut!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Och slutligen en uppmaning till alla att följa med på kryssningen: Möt mig i Stockholm!
(Ni kanske kan beställa en Gin & Tonix på färjan) 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Tack för ett gott skratt
PS vi ses i Stockholm
ha det så roligt i Stockholm, kryssning… ser på The White Concert nu, intresserar nog/kanske dig. Godnatt Godnatt
"LOL"
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jo jag kollar också på The White Concert. The White Album var ett föredöme om man jämför med ovanstående… :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Härligt maxiq att du också gillar Herr Dryck och hans…eh…HÄRLIGA samling!
Men i det här fallet måste jag absolut uppmana alla att gå till originalet, bloggen alltså! Där får du inte bara Herr Drycks, utan också alla läsares kommentarer kring omslag mm - underbara!
Självklart ska man in och läsa alla kommentarer! 
Jag rotade lite i mina egna samlingar och hittade lite mer ögongodis:
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Wow, Gert Jonnys är ju klassikernas klassiker!
Ja visst var det bättre förr? Ju förr desto bättre! :-)
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Hehehe! Man tror ju inte det är sant, men det är ju en verklig subkultur. Titta bara på vinnarna av Dansbandskampen. Underbara grabbar. Underbara surrealistiska uniformer.
(Till en fest gjorde vi ett bildspel av några av bilderna ur samlingen och klippte in huvuden på festföremålet och andra i bekantskapskretsen istället för bandmedlemmarna. Man kan ha mycket kul med internet och ett bildprogram.)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Sanningen bakom de fula kostymerna är att Skatteverket endast godkände avdrag för scenkläder om kläderna inte gick att använda privat och det får man nog hålla med om att de inte gick att göra. :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Ahaa, det förklarar en hel del…

Jag har någonstans ett bildspel med motsvarande omslag, men den är säkert hämtad från bloggen, ursprungligen.
Observerar att jag tycker om dansbandsmusik ungefär vad jag tycker om den klädstil som presenteras på omslagen och den språliga elegansen i valet av namn.
Fabricati diem, pvnc!