Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 4952 ggr
Andina
0

Bruna "lever-fläckar" - försvunnit

Bruna fläckar/"födelsemärken" har börjat dyka upp på huden, de senaste åren. Inte många, men dock…
Idag upptäckte jag att några av dem helt har försvunnit och en del syns knappast alls längre… De är på väg bort!!! Jabba!!!

Man brukar ju förknippa sådana pigmentförändringar med ålder - men kanske är det så att de mer hör ihop med kosthållningen???
Jag antar att det är så - och att min kropp/mina inre organ nu fått bättre förutsättningar för att rensa ut skräpet i min kropp och gjort sig av med en hel del redan… ?

I så fall döper jag om mina "bruna fläckar" till "sockerfläckar"!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Pennylane1]
0

ja det är flera som upplevt det! Finns lite i nån gammal tråd, jag själv har blivit av med en som började komma vid tinningen, den var lite torr och fnasig också men nu är den borta!

Branneli
0

Det vore ju bra…..jag har massor av leverfläckar !! Min pappa har också, men han är ingen sockerråtta…..har aldrig varit. Pigmentet kommer från den sidan av släkten. Från mammas sida har jag fått fräknar & förmågan att öka i vikt.  Jag behöver endast lukta utanför ett bageri, sååååååååååååå +2kg,pling Obestämd

[Pennylane1]
0

äter din pappa inte spannmål? Det är ju liksom samma sak…

Branneli
0

joo, men med tanke på hur mycket leverfläckar han har, borde det vara socker från godis-läsk-alkohol & andra källor också……….tycker jag…  Fast det kanske sitter lite i de ärvda celler & gener… Vad vet jag ? Lite intressant diskussion iallafall.

Branneli
0

joo, men med tanke på hur mycket leverfläckar han har, borde det vara socker från godis-läsk-alkohol & andra källor också……….tycker jag…  Fast det kanske sitter lite i de ärvda celler & gener… Vad vet jag ? Lite intressant diskussion iallafall.

Moogie
0

Det här blir jag jätteglad av att höra! Jag har en pigmentfläck stor som en femtioöring på kinden av alla ställen. Sen jag började äta såhär ibörjan av februari, så har den bleknat litegrand och till och med försvunnit på små områden. Jag har tänkt att det kanske har med kosten att göra, men inte vågat hoppats på något. Nu blir jag ju ännu mer motiverad att bara köra på. Tack Glad!

Branneli
0

Som sagt….intressant !!Glad