tips på mellanmål att ha i väskan?
Jag börjar bli något trött på babybell så behöver andra tips 

Små rökta korvar i olika smak 
Ölkorv. Stekta kalla fläskkotletter. Kokta/stekta ägg (om dom håller sig?).
En liten thermos med med en kall 2:a grädde i. 
makrill i tomatsås
har aldrig smakat ölkorv men dom som äter det tycker jag stinker vitlök men det kanske inte alla leder till? :-)
hm ägg ur väskan skulle nog se lite konstigt ut på tunnelbanan men kanske…:P
hm gillar makrill men det luktar så mycket :-(
#4, Det finns massa olika smaker på ölkorv, en del innehåller vitlök, men inte alla.
Ägg konstigt på tunnelbanan? Då skulle du se folks miner när man halsar en kartong med grädde utanför snabbköpet. 
Fläsksvålar
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jag har alltid med mig två kokta skalade ägg i en påse när jag ska ut en längre stund. Och vad gör det att folk tittar? Varför är det mer accepterar att mumsa på korv med bröd eller choklad? Dumt tycker jag
hehe nej det gör inte nåt att folk tittar , tycker bara det skulle se konstigt ut men iallfalla gillar jag inte kalla ägg :-(
Jag hade med en burk cf en dag och då tittade folk kan jag säga :D
usch va svårt detta var. Blir nog mer baby bell
#9 baby bell, vad är det?
små förpackade ostar
#10, Det heter babybel inte baby bell, personen i #9 stavade fel, kanske därför du är förvirrad.
Det är ostar i "portionsförpackning" (fast för en LCHFare så kan man knappast kalla det för portionsförpackning då en inte räcker på långa vägar). Det finns i dom flesta mataffärer.
Så här ser dom ut:

Personligen tycker jag att kilopriset på dom är för högt, och att smaken inte är något vidare. Men visst, dom är väldigt praktiska.

Man kan göra ett gäng äggmuffins och ta med sig. Äldsta dottern köpte ett paket färdigskivad västgöta kloster och en ölkorv i förrgår. Sonen tar gärna med sig en låda revbensspjäll (tjocka) delade i småbitar, funkar både som mellis och lunch. Färdigstekta fläsk/karrekotletter var min favorit när jag var liten. Annars kan man ju köpa en liten låda färdiga köttbullar om man hittar några med lite mindre kolisar. Har man en sked med sig kan en avocado funka. Igår gjorde äldsta dottern en sallad på köttbullar, fetaost, cocktailtomater och avocado när hon behövde en akutmatlåda.
Har köpt Babybel i 200 grams storlek i Tyskland och Frankrike. Den är godare än de små portionsförpackningarna trots att det är samma ost. Den stora osten (200 gram) är dessutom mycket mer prisvärd än de små. Ska börja fråga om den lokala butiken här hemma kan ta in den i sortimentet.
En burk Keso. Brukar jag käka när jag väntar på tåget på em på väg hem från jobbet. Brukar ta den med fetaost/oliver fast den innehåller säkert mer tillsatser än den naturella men det måste vara gott också.

Jag kokar alltid tre ägg på morgonen innan jag hoppar på bussen till skolan. Perfekt mellanmål att ha under dagen när man blir sugen.

Om jag får stjäla ett inlägg hör för attr slippa skapa ny tråd, jag vill också ha tips för jag är trött på babybel och ölkorv plus att jag AVSKYR ägg. Djävulens påfund ungefär.
Så det här med äggmuffins och ägg i olika former funkar inte.. Jag har kollat igenom era tips, men inget som tilltalar mig.. Vill gärna ha fler tips jag också!
Äggmjölk som man häller i en tom Yoggiflaska.Bara att skaka och dricka och alla tror att du halsar Yoggi vilket ju är helt accepterat i samhället 
Själv har jag med mig en Yoggiflaska till jobbet för att slippa ta mjölk i kaffet.
http://www.winthers-skafferi.se/
Tomatjuice eller grönsaksjuice, 3 - 4 % kolhydrater och nötter brukar få följa med i min väska.
Yoghurt med vispgrädde & bär i en liten burk. Nötter. Muffins (om du tål lite äggsmak) ihoprullade ost och skink bitar är ju inte märkligare än en smörgås. Eller ngt lchfbröd, vet inte om dom flesta blir torra fort.. Men kanske finns ngt som håller sig? Fast dom är väl ofta äggbaserade också.. Sen är det ju perfekt att ha med sig en sån liten termosmugg med kaffe eller choklad med massa vispgrädde och cocosa i, det mättar lite..
Och jag menar inte äggmuffins som lchf muffinsen.. Utan "vanliga" bakat med mandel el kokos och med kanske lite kanel eller ngt annat gott. Smakar inte så mkt ägg tycker jag..

Supergott med en tub skinkost (2 g kolhydrater) att "snutta" på i smyg. Vet inte kolisarna i andra tub-ostar, men det kanske inte är så mycket där heller….?
14# Jag har sett de större ostarna på en Ica affär i västerbotten, så det orde vara möjligt att plocka hem dem för andra ica-handlare.
Har inte testat den större varianten men ska göra det nästa gång jag hittar dem!
Jag brukar steka små baconlindade pannbiffar. Är lätta att ta med sig och äta var som hellst. Om man inte vill visa för folk vad man äter är den mindre modellen väldigt bra. Är man riktigt järv tar man med sig majonästuben och klickar på en rejäl blaffa på biffen. Göörgott.
Paranötter tycker jag är bra, mycket fett, lite kolisar

kokosmjölk i en shaker med lite bär i, funkar för mig. Annars äter jag mörk choklad (80% el högre, finns ju 99% tom) Marabous 86a är riktigt god faktist.
Alla nämner jämnt makrill men det kan jag verkligen inte med, urk.. men sardiner däremot, dock äter jag inte det ute, men det är ett bra mellis på jobbet t.ex.
Hoprullade skink+ostbitar med smör på och kanske nåt salladsblad runt. Bra med småburkar för sånt.
Mixa nötter/fröer, blanda i liite honung och fett, in i ugnen en snabbis eller stek och "baka ihop" med fingrarna och du har en mellanmåls "bar". Kan vara svårt att få den att binda ordentligt dock utan mjöl el tillräckligt m honung dock.
makadamianötter ,70% fett
valnötter
mandel
solrosfrön
haselnötter
tomat
paprika

stekt bacon går att äta kallt :)
Gör en liten keso-pytt, med t ex rökt korv och lite hackad lök. Rör ner cr fr eller majonnäs, vilket du gillar för att fetta till det hela.. Lite gönsaker.
Förvara i tät plastburk och glöm inte sked/gaffel. 
Varianter på detta tema kör jag ofta.
Vad är äggmjölk? var kan jag få tag på det? Och kokosfett, är inte det man gör ischoklad på?
nötter nötter nötter
behövs inte så många heller! och väcker inga blickar