Beteskötts förmedling?
När jag läsar olika trådar här på kif förstår jag att det finns en efterfrågan på kött uppfödd på naturbete. I mitt arbete som lantbruksrådgivare träffar jag på många jordbrukare med naturbetesmarker. De flesta bönder säljer sitt kött som vilket vanligt kött som hälst, de får altså inget bättre kilopris och det sitter ingen lapp på köttpaketen som talar om att det är naturbeteskött eller vilkan bonde det kommer ifrån. På några ställen i landet vet jag det finns märkning, där har grupper av bönder gått ihop och deras kött hålls separat från övrigt kött och märks i butiken med naturbeteskött på olika sätt och är då oftast dyrare. Många bönder bor dock långt från en slakteri där sån hantering sker och har inte möjlighet.
Med andra ord.. det verkar som att kunderna och producenterna inte riktigt hittar varandra! eller, många som bor på landet har förstås sina kontakter, men köttätare i storstaden….Har man en frys kan man köpa ett större parti bra kött till vettigt pris.
Om det finns nån LCHF-förening (?) skulle den kunna samarbeta med köttproducenternas föreningar och förmedla kontakter?
En annan variant är att samla tips om försäljningsställen runt i landet i en lista (ni kanske redan har en jag inte hittat
?)

jo!
Jag gick med men var inte helt oväntat den enda svensken :P
Det skulle vara perfekt om någon ville lansera en liknande sida för svenskar.
Jag såg en lista hos kostdoktorn.
Jag köper naturbeteskött och det är billigare kilopris än det jag köper i affären

Ekobeställarna (Nån som vet om de har gräsbeteskött eller bara ekologiskt?)
Bara södra Sverige. Vi här uppe i norr förväntas väl kunna gå ut i trädgården och fånga oss en ren eller isbjörn. 

//Karin

Jätte bra idé! Har hittat en hel del ekologiskt kött, men just beteskött är lite krångligare. Nån mer som har tips?