Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2223 ggr
Aniara4
0

Socker inte bra för datorn heller

Min käre sambo (som inte äter LCHF) välte just ut ett glas coca cola över min dator. Nu går det jättetrööööööögt att skriva. Alltså är det bevisat. Man blir trög av socker!

kaisakavat
0

Haha! Det där känner jag igen! Mina barn totalmördade ett tangentbord med läsk för ett antal år sen. J****r så sur jag var på dem. Skrattande 

Hm, borde ha gått över till LCHF redan då alltså.. Det första riktigt tydliga beviset på sockrets ondska!

tjej39p
0

Är det tangentbordet du menar så släng eländet i duschen, spola av,,,och låt torka ordentligt X antal dygn! Har du tur, så lär det funka!

Aniara4
0

#2 Det är en laptop dessvärre. Sitter här och plockar ut tangenter och rengör med tops. Skrikandes

greensis
0

Skrattande

Fabricati diem, pvnc!

kaisakavat
0

Stackars Aniara4 - vilket klägg-jobb! Skrikandes

tjej39p
0

Hehe du får se det som terapi Aniara4, se nu till att du sätter tillbaka tangenterna på rätt plats annars kan det bli liiiiiite problem ju =))

Adur
0

Står det på cocacolaburken att det sliskiga innehållet kan förstöra elektronisk utrustning? Om inte - stäm dem! Glad

kaisakavat
0

Adur - Det var en verkligt bra idé!! Applåderar!

Aniara4
0

#7 Skitbra! Måste skaffa mig en amerikansk advokat först. Jamen vänta, det borde ju gå att ringa dem så här dags!

Och jag har också funderat på att skoja lite med tangenterna. Fast jag tittar ändå inte så mycket på dem (dresserad på tangentbordsteknik i min arbetslösa ungdom).

tjej39p
0

*skrattar* med plattan över händerna då Aniara4??

[Pennylane1]
0

i förrgår välte jag en stor mugg kaffe med grädde rakt i laptopen, ut med batteriet och in i torkskåpet, sen var den som ny igen! Men det är säkert inte lika lätt med cocacola…  fick vatten i dlaptopen en gång, då skrev den fel tecken i ett par veckor efter det! Fick ansluta ett externt tangentbord tills den plötsligt funkade igen!

Aniara4
0

#10 Jag minns faktiskt inte om man hade det eller om det räckte med självdisciplin. Möjligen var det frivilligt?

Fast nu är min fina teknik förstörd av att mellanrumstangenten kläggar och bromsar upp flödet hela tiden! Gråter

tjej39p
0

Testa att plocka isär eländet igen Aniara4

mejram
0

Apropå Cola, så lärde jag mig i dag på "Rent hus" att det är utmärkt för att rengöra ugnsgaller och svärta bildäck med. Men i datorer och människor hör inte blasket hemma.

Aniara4
0

Jag antar att jag ska se det som något positivt att lite mindre av sörjan hamnade i sambon? (En hel del kom på den vita ryamattan också, så har jag tur slipper jag luddmonstret!)

bigfatmama
0

Men Aniara4, om det är sambon som har klantat sig så är det hans plånbok som minskar. Får kanske dra in på kolan ett tag.Glad