Samåk till färjan
gjorde en ny tråd som bara handlar om samåkning till kryssningen.
Det ser ut som om tåg och buss framförallt från Stockholm mot Värmland är lite svårt att få tider att stämma efter resan. Före resan finns ju bra avgångar men jag vill ju hem med
Om det är någon som ska med på kryssen som åker till och från Värmland och kan tänka sig en, såklart betalande, medpassagerare i bilen så är jag en kandidat. Finns i Säffle.
I värsta fall får jag väl sova över i Stockhom och ta ett morgontåg.

Funkar det inte med Siljas bussar? Mig veterligen passerar de nästan varenda håla…
I mitt fall går ett (1) tåg hem på lördagen och det tar elva (11) timmar och har fem (5) byten. Att jmf med tåget till Sthlm som tar knappt 1,5 tim. Jag åker alltså Siljas transferbuss och den går ända hem till hålan vilken jag bor utanför. Eller så åker jag hem på söndagen…
//C
jo idag fick jag reda på att Karlstad finns med i turlistan för siljas bussar, Det är ju bara 6 mil dit så… Kanske maken kan hämta mig på kvällen sen.
sådär jag själv behöver ingen samåk för maken hämtar mig i Karlstad vid siljabussen. Dit är inga problem.
Men andra som behöver leta skjuts använder förstås den här tråden.
Nån som ska åka från Västergötland eller nåt sånt till Stockholm? Vad kan bensinpris tänkas bli?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

#4 Kolla med Effie, jag tror hon ska med och bor i Göteborg.
Fabricati diem, pvnc!

Jag kommer att satsa på att åka kommunalt från landsortshålan, via Uppsala in till Stockholm.
Hur är det med er andra i Uppsalamaffian - nån som vill ha sällskap på tåg och tunnelbana, t.ex.? (Greensis: anar att ni har en del barnlämningar och annat för er just då… ;-) )

#6 Vi lämnar barnen hemma hos oss till farmor och farfar på eftermiddagen.
Vi lutar åt att ta Siljabussen som går från gamla E4 vid Willys, vi har en del datorer, sporkar och annat som vi inte vill släpa på tunnelbanan. Är du säker på att du inte hoppar på den lösningen?
Raring ska med, kolla med henne! Och förra året fick jag skjuts med Maxiq som ändå passerade Uppsala på väg från Sundsvall…
Fabricati diem, pvnc!