Virus på "iFokus"?

nope.. ingen varning alls
Jag också! En trojan.

samma här
Skönt att höra… Om ni förstår mig rätt:)
Jag har inte sett någon varning.
Jodå, viruset kom bara man går in på sidan. Var uppe och läste om det och f-secure tar bort det utan problem. Tydligen värre med Norton som det kraschar virusprogrammet.stod det.
Jag har inte sett något heller man har hört att några på andra sajter har sett meddelandet.
Numer pensionär i Nynäshamn
Det den egentligen varnade för är det javascript vi använder för att bland annat dölja delar av "Logga in" och "Logga ut"-knapparna, menyn i sidhuvudet och knapparna i översiktsvyn.
Scriptet är nu ersatt av den okomprimerade versionen som inte triggar några virusvarningar som vi känner till. Den enda skillnaden bör blir en obetydligt längre laddningstid.
Tack Erik!
(för er som inte vet vem Erik är så är han programmerare på Ifokus)…
…jag tipsade honom om den här tråden…
Tackar också 
:)

det har varit lite problem tidigare, det har tagit 10 minuter och sidan har inte kommit upp. Jag har stangt av datorn, kollat antivirusprogram etc, men nu fungerar allt perfekt.

Nu ser jag att bokmarken jag lagt in under eftermiddagen inte har fungerat!
jag tror att den funktionen är avstängd för tillfället eftersom teknikerna letar en bugg…
Det som hände förut var inget virus. Några av virusprogrammen trodde att en vanlig javascript-fil var ett virus och drog därför i nödbromsen. De fungerade med andra ord lite för bra. 
Bokmärkningen fungerar som den ska för mig, hur är det nu för er andra?
Att sidan segar ibland är ett känt problem som det verkar svårt att hitta orsaken till. Jag vet bara att de jobbar hårt med att rätta till det.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Skönt med virusprogram som hellre varnar en gång för mycket än en för lite*S*
Jag gillar bokmärkningen. Ibland kan det vara svårt att hitta tillbaka till gamla trådar om man inte har bokmärkt dem. Och det finns ju så mycket bra innehåll som man vill återvända till.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Hur fungerar bokmärkningen?