Konstigt sug...
Jag har ett sånt konstigt sug….efter träning! Är det någon annan som känner så?
Det konstigaste är att jag är sugen på att gymma, jag som aldrig gillat det!
Ska göra ett försök och gå till lokala gymmet någon dag, har inte tränat "på riktigt" på ett bra tag tack vare min fibromyalgi, jag blir så otroligt dålig när jag tar i minsta lilla för mkt, hitills har det bara fungerat med promenader. Men när nu kroppen skriker efter att få användas så måste man väl försöka? Eller hur? :)

Jag har haft sådant sug. Jag har en motioncykel, som när jag inte tränat på länge, så om jag cyklade i 20 minuter på den var jag helt slut. När jag provade sist när jag fick sug, så cyklade jag i 35 minuter utan problem, så i slutet höjde jag till ganska mycket motstånd utan större problem. Så utan att träna något utan "bara" äta mera fett, så fick jag bättre kondition.
Kanske är våren som sätter fart på kroppen?

Jag känner suget, så jag har ringt nautilus och fixat en instruktörtid till 5 idag. Nu ska gymkortet minsann användas!!!

tror inte det är våren för mig sarag, jag brukar alltid vara trött och ha det kämpigt på våren…och jag har varit skithängig på sistone, ändå känner jag sug. Jag tror det är mitt nya sätt att äta som gör det, jag har redan lagt på mig mer muskler utan att träna så det verkar lovande!
angående fibromyalgi och träning: det är förstås väldigt lockande att göra allt som man inte kunnat förut eftersom grundvärken brukar försvinna (p g a bättre balans omega-3 jämfört med omega-6) MEN det har rapporterats att överansträngning fortfarande ger en jävulusisk värk. Så är det också för mig. Med det sagt, kan jag bara gratulera till det förbättrade tillståndet och ökade energin!

Jag känner samma sug :D Ska iväg till gymmet så fort frukosten med omelett och bacon har lagt sig.

liza jag känner av min fibromyalgi precis lika mkt som förrut (men har bara ätit kosten i 2 månader också) så jag vet att jag inte kan ta i för mkt trots att jag längtar, gjorde tex en storstädning för några veckor sen och det tog typ 2 veckor för mig att återhämta mig :/ Så jag kommer nog vara väldigt försiktig när jag provar träna igen. Det är ju trots allt viktigt att träna och hålla igång kroppen även när man har fibromyalgi och inte bli rädd för att göra saker eftersom det gör ont…det gäller bara att hitta en balans eftersom man har så svårt med återhämtningen…
Jag ser mig själv kutandes i femkilometersspåret. Känner suget, liksom. Har inte sprungit på många år men nu måste jag åtminstone gå ut o halvjogga?

Hihi ja det är bara att sätta fart! :) Jag har fortfarande inte kommit mig för att boka tid, men jag har gjort mkt mer än normalt på sistone. Igår var jag ute och shoppade inför min mans 30-årsfest heeela dagen och visst var jag trött och hade ont i fötterna när jag kom hem, men inte mer än en "normal" människa skulle haft tror jag…idag är jag lite mör men inte alls så däckad som jag brukar vara efter bara någon timmes shopping. Weho! :)

Idag har jag varit på gymmet för andra gången denna vecka och det är även andra gången sen jag bestämde mig för att ta tag i träningen igen. Redan känner jag hur det pirrar i kroppen och jag vill bara träna träna träna hela tiden!!! Men det kan jag såklart inte göra ;)
Jag fick ett knäpp-ryck (solsting?) ! Skjutsade sonen till buss-hållplatsen 600 meter bort på cykel. Det drar liksom i kroppen att den måste få göra nåt!

Hehe, skönt att höra att man inte är ensam!