Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2128 ggr
geregvu
0

Gör jag fel?

Jag läser här om alla som mår så jättebra , går ner i vikt eller omfång, grattis! Jag har nu levt med en i mitt tycke väldigt strikt LCHF-kost i fjorton dagar. Absolut ingenting händer förutom att jag känner mig trött, har hjärtklappning, mår illa framåt kvällen och står i begrepp att bryta denna strikta diet mot en mer moderat sådan. Jag har en dålig lever. Kan det vara farligt?

Johannika
0

Hej och välkommen hit. Du gör säkert inget fel även om vi måste veta litet mer om vad du äter för att kunna ge dig litet råd och tips. Men vad som är hyfsat säkert är att du har övergångsbesvär vilket brukar kulminera ungefär vid tredje veckan och sedan gå över. Det är kroppen som ställer om till fettdrift och många har rapporterat om samma besvär som du beskriver. Det viktigaste just nu är att hålla ut eftersom det går över. Möjligen kan du lägga till litet mer kolhydrater av det "snällare" slager, typ ovanjordsgrönsaker. Lycka till!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

MimLan
0
JochM
0

Hej!

#2, Intressant som det står att besvären kan komma 3e veckan, så har det varit för mig. Jga har haft huvudvärk nästan varje dag och blivit lite rädd. Men då ska man helt enkelt hålla ut då.

Lycka till geregvu!

Jennix
0

Två veckor är en kort tid. LCHF är ingen "rasa i vikt"-bantning även om media vill ha det så. Flört

Om du mår alltför dåligt tycker jag du ska lägga till en del grönsaker som t.ex. sallad, broccoli, blomkål, rädisor, squash, gurka, vitkål, rättika, ev. lite paprika eller tomat.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Zepp
0

Näe.. du gör rätt om du har fått övergångsbesvär, det brukar gå över på tre veckor!

Fast det där med din lever vad är det för problem med den?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

geregvu
1

Tack för era svar! Jag ska försöka ta mig igenom den här veckan också. Jag tycker om maten så det är inte problemet. Kan man äta för mycket fett? Jag dricker inte alkohol och har ingen fettlever men har en sedan länge nedsatt funktion med ökad blödningsrisk. Min läkare ordinerade medelhavskost men jag vill gärna gå ett steg längre för ökat välbefinnande. Jag har också UC men det har inte stört mig.

Zepp
0

Har man allvarliga sjukdommar bör man iallfall vara lite varligare och kanske inte kasta sig mellan olika koster allt för lättvindigt, för hur det än är så ger kostförändringar kroppen omstälningsbesvär!

Fast jag har lite svårt att se att en naturlig kost från goda råvaror skulle vara sämre än en på socker och junkfood!?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.