2 veckor- ingenting
Nu har jag varit på LCHF kost i 2 veckor. Vågen visar ingenting alls. Ska försöka ändra på lite grejer och se om det händer något. Men just nu är jag bara besviken…
Någon mer som det tar lång tid för?
Någon som kan ge lite inspiration? Just nu vill jag bara ha en pepparkaka…

Jag har provat LCHF 3 gånger, detta är min tredje gång som jag är inne på fjärde veckan av, och denna gången skall jag faen inte falla för några frestelser och avbryta det hela.
Första två gångerna så avbröt jag det just på grund av att jag inte såg någon skillnad på vågen och att andra lockelser hägrade.
Denna gång har jag börat med att tappa 3 kilo första veckan (vatten) och sedan ca ett halvt kg efterkommande veckor, denna veckan verkar det kunna bli 2 kg dock (smygväger mig emellanåt, vilket inte är bra oftast)
Mitt råd är, håll ut, lyssna på andras erfarenheter, det kan dröja ett tag innan det kommer igång.
Men det viktigaste jag tycker är att jag fått ett helt nytt liv, jag mår så mycket bättre, och det är mer dragande än att tappa vikt, och då har jag ändå ca 50 pannor som skulle behöva läggas bort.
Jag hade oxå det där problemet för jag trodde jag kunde ha en unna mig godis dag i veckan. Nopp sa kroppen, det gick inte. Vikten stod heelt stilla. Men såfort jag slutade med alla kolisar så hände det nått. På en och en halv vecka har jag tappat ca 2 kg
. Äter du strikt efter LCHF? eller unnar du dig något ibland? Vissa är tillochmed kännsliga för mjölk/grädde och sånt, finns ju mjölksocker i det. Prova isåfall om det skulle va det att byta ut mot äggmjölk. Finns lite olika recept på det om du söker här på forumet. Lycka till hoppas det funkar!!
#0 Jag håller med #1. Men berätta gärna vad du äter och hur mycket du äter under en vanlig dag. Gärna också om du är mycket överviktig och om du bantat mycket tidigare och på vilket sätt. Har du t.ex. jojobantat? Och äter du någon typ av mediciner eller har något medicinskt tillstånd som kan påverka?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jag har inte gått ner på 4 månader, MEN jag har vunnit en hel del hälsovinster. Så jag tycker du ska köra vidare, först beror det lite på hur mkt du har bantat tidigare. Jag har provat allt o har en otrygg kropp, alltså tar det längre tid innan kroppen vågar släppa. Sen har jag slutat röka åxå, men fått stopp på vikökt o slutat hetsäta…….lite rörigt vart det.
Men vet du, det som stöttat mig mkt är att läsa runt på forumet o låna böckerna som har info om LCHF på bibblan tex. Läs o lär o njut av den goda maten. Sen har jag hört att man lättare blir gravid åxå, kanske inte så dumt. Nåja jag är lite gammal för det men 
Min helt hysteriska mage har lugnat ner sig åxå………. är det nått du vill prova bara så där så ta bort grädden, creme fraiche det har många problem med i början.

Jag gick med i vikt väktarna ca 6 månader 2002-2003. Gick då ner 17 kg men när jag träffade min man så hade man många myskvällar samt att jag skaffade p-spruta. Vips sa det så hade jag gått upp 20 kg… Jag skulle vilja ner 30 kg nu, men 20 räcker för tillfället.
Jag äter omeprazol, citalopram, vitamineral och rosenrot. Kan de ha någon negativ inverkan?
Ja, jag slutade röka för ca 3,5 månader sedan och har då gått upp 5 kg till.
Sen jag började på denna kost har jag inte ätit något sött utöver hallonen på kvällen.
Svårt att skriva vad jag äter över en dag men det blir ca:
Frukost: 2 stekta eller kokta ägg, ibland bacon men annars lite kaviar (ca 1 tsk) och några skivor gräddost. 1 dl mjölk eller vatten
Lunchen har bestått av resterna från gårdagens middag.
middagen brukar bli kött (fläskfilé, fläskkotlett, nötfärs, kyckling) med lite olika grönsaker typ champinjoner, purjolök, ibland paprika, blomkål eller broccoli och sås med någon form ost och grädde. Nu har jag köpt blandfärs istället för nöt.
Till mellansnack brukar jag ta ett par ostskivor eller lite oliver och fetaost. Men oftast så håller jag mig rätt bra mellan måltiderna. Dricker kanske inte så mycket som jag borde, ca 1,5 liter om dagen bara.
E de nåt mer? Blev änna mycket. 

De sista dagarna har jag lagat maten från Airams matblogg. Kanon gott!

Ta en vecka där du tar bort alla grönsaker, bär och mjölkprodukter och kolla om ngt händer. Jag tror att grönsakerna och grädden är boven i ditt fall.
En veckas "fakirbantning" klarar så gott som alla. Och ser man då resultat på vågen efter en vecka på bara protein och fett (max ca10 kolhydrater per dygn) så blir det lätt att motivera sig att fortsätta lite till :)
//Suss
Medarbetare på sajten irishcob

Hej Malinarv!
Jag är också ny på det här, tycker att det är svårt att ställa om till LCHF kost. Kan inte riktigt njuta (och äta) all den här feta maten som plötsligt är OK…
Jag har hållit på och trappa ner kolhydrater sen i början av december och har sen tre veckor nästan uteslutit dem helt.
Man vad jag skulle berätta var att jag i början av december minskade 5 kg i snabb takt, för att sen stå stilla helt. Och efter LCHF undrar jag om jag inte först gick upp ngt kg, och kännde då att det här var ju verkligen inte vad jag tänkt mig. (Väger mig inte så ofta, kan inte riktigt hantera det, det kan sluta med att jag hoppar på den så fort jag går förbi den, och det är inte riktigt bra. Så jag har vissa *Restiktioner* ;-) Me sen i tisdags har ni min kropp fattat att det är ngt nytt på G, Springer på toa löjligt många gånger, allt sug efter mat eller socker är som bort blåst, och jag har tappat 2kg! Och känner mig mindra sladdrgi i hullet än vad jag gjort på flera år!
Så håll ut, det händer säkert ngt snart. Och glöm inte vardagsmotionen, för mig känns det som om den gör jättemycket.
Kram en annan Malin

SLÄNG UT VÅGEN! Anv måttbandet ist, mät på olika ställen och jämför sedan efter ett tag. Ökar man muskelmassan så syns det ju inte direkt på vågen eller hur?! det finns många trådar om detta här på forumet, folk är så otåliga och stirrar sig blint på vågen. Har man dessutom bantat tidigare upp och ner så är kroppen rädd för att släppa på fettet, i och med att man har utsatt sig själv för svält.

Första kilorna som sticker är ju också ofta vätska som kroppen bundit pgav fel kost/för mkt kolhydrater. Fettförbränningen sätter ju inte igång på ett kick, speciellt inte om man bantat tidigare. Så måttband är ju långt mkt bättre mätmetod än att väga sig, eller så märks det ju rätt bra också på att kläderna sitter betydligt bättre och att jeansen går att knäppa utan att man storknar :)

Kaviar??? Menar du rom eller vanlig kaviar, den sista är det rätt mkt socker i så kolla. Förstoringsglas när man handlar är ett måste, jag köper inget som är över 5g kol/100 gr.
Det är mkt smygsocker i allt möjligt o det löjligaste jag har hittat det i är citronpeppar 
Jag har själv väldigt dåligt tålamod, men jag tror stenhårt på att det här ska fungera bara man kommer i balans o kroppen är trygg o o o o jaaaaaaa glömde resten 

Började med lchf i oktober 2007. Min vikt stod still i fem månader…
Hoppas det inte dröjer lika länge för dig!
Gammal bantare som gått upp och ner ordentligt i vikt några gånger. Nu har jag gått ner över 15 kg och har kommit halvvägs (avsteg har bromsat under tiden).
Jag skulle börja med att dra ner rejält på mjölkprodukterna först och främst, för de skapar problem för många (särskilt kvinnor, verkar det som).

Tack för tipsen.
Jo, jag har ätit kaviar till de kokta äggen innan jag vänjer mig helt utan. Men jag har minskat ner dag för dag.
Ska nog prova att minska ner på mjölkprodukter, får hitta ett bättre alternativ.
Någon som har tips? 
Mjölken du dricker på morgonen kan kanske vara en god idé att byta ut eller ta bort?

Jo jag fick den briljanta idéen att det var dags att testa äggmjölk. 
Men jag hittar inget bra recept här samt hur man går tillväga. Kanske du har ett ess i rockärmen? :)

Med tanke på att bara själva omställningen tar åtminstone 3 veckor så tycker jag man ska tålamod åtminstone såpass länge innan man ens börjar spana efter resultat. För en del tar det som sagt månader innan det händer nåt. Men hälsovinsterna kan komma snabbare! Är du fortfarande lika tjock efter ett par månader kan det börja bli dags att fundera över om du behöver ändra kosten lite till, äta mer eller mindre, lägga till eller dra ifrån. Men till dess: HA TÅLAMOD!
Dessutom håller jag med #9, använd måttband istället!
Har sedan jag började med LCHF gått upp 1,2 kilo på vågen, minskat 9 cm på måttbandet. Mina uniformsbyxor hänger ca 5 cm i grenen. Tilläggas ska att jag har inte rökt sedan mitten av december. Läste i någon tråd att kokosfett i kaffat tände fettbrasan, så jag prövade det, fy så äckligt. Tog i stället kokosfett i varmt vatten, det gick bättre och vill nog säga att det gjorde susen. Är nöjd och trivs bra med mitt liv just nu.
Hej Malin,
För många hjälper det att pröva med intermittent fasting (enbart vatten). Börja med att fasta i 48h varpå du fastar 2-3 ggr i veckan om vardera 24-36h. För ätperioderna gäller givetvis LCHF -diet.
Kan även rekomendera kallpressad virgin coconut oil samt smörolja (givetvis av opastöriserad grädde från uteslutande vallätande kor).
Vänligen,
Daniel

#18 Det tycker jag låter väl drastiskt som tips till någon som bara hållit på i två veckor än. Och vilka är "många"? Jag har nog aldrig hört talas om någon som svultit sig systematiskt på det viset och haft någon långsiktig framgång med det!
Trollvarning, kan tänka?
Ivarjefall så är 3-4 dygns fasta av 7 knappast något som man alls bör ägna sig åt.
@#19
Många som äter paleokost (striktare LCHF) kör även med IF; vissa personer behöver "återställa/reset" kroppen för att viktminskningen skall komma igång, därav rekommendationen av IF.
Du svälter dig aldrig med IF, det är liksom hela meningen; och alla jag har hört talas om som använder sig av IF har i allra högsta grad haft framgång med det.
Tänk efter, tror du paleomänniskan hade konstant tillgång på föda?
@#20
IF avser ej att du fastar 3-4 dagar i sträck! De flesta som börjar med IF fastar 2-3 ggr i veckan om 24-36h i början, därefter mellan 12-36h. Antalet IF-tillfällen och dess varaktighet varieras från vecka till vecka, för att återspegla den oregelbundna tillgången på föda för paleomänniskan.

Hej MalinArv.
Din fråga: Någon mer som det tar lång tid för?
Mitt svar: 1 år - ingenting.
Pepparkakor är gott, men man ska ju tyvärr inte äta det med lchf. Jag har hittat ett te som smakar pepparkaka: Classic Cinnamon Spice av märket Yogi Tea.
Beträffande de fall (ex mitt) där lchf inte hjälper, utan möjligtvis vid fakirande, det är inte roligt.

Fasta några dagar i veckan, då är vi inne på desperata qvick fix kurer. Meningen med LCHF är ju att äta sig lagom mätt på god mat må väl och få viktminskning som bonus =)

Vet att jag läst ngn gång (kommer bara inte ihåg vart?) att viktminskning ska ta nästan lika lång tid som det tog att lägga på sig de överviktskilon man har. Viktminskning under en längre period är både ett sunt sätt samt skonsamt sätt för kroppen att gå ner i vikt på samt att det då också är större chans att man får ett kvarstående/långvarit resultat.
Att regelrätt svälta sig har ju sällan funkat inom viktminskning. Men att svälta och att fasta är ju också en himla skillnad. Fasta för att rensa ur/detoxa kroppen eller att "kicka" igång kroppen inför en önskad viktminskning kan vara en mkt bra lösning för många givetvis.
//Suss

Som #24 säger, en av de viktigaste poängerna med LCHF är ju att inte gå hungrig utan att äta sig mätt och låta kroppen bli trygg nog att släppa på lagren, särskilt om man har kaloribantat innan och fått igång svältskyddsmekanismerna.

#9 "folk är så otåliga och stirrar sig blint på vågen"Ja, nog stirrar man på vågen alltid. Det gör jag. Naturligt nog glor man på den allt som oftast, med sig själv stående ovanpå. Otålighet är väl en relativt naturlig reaktion. Resultat är det man gärna vill ha när man tar beslutet om en stor förändring i livet. Började nog själv förvänta mig något efter ett par veckor. Något kilo ner kanske? Nä. Efter ett par veckor ska det väl synas/märkas något, tänkte man. Nä. För tidigt, sa de.
Men när sedan månaderna förflöt en efter en med noll resultat, tills den tolvte nyss passerade då tar man sig rätten att i alla fall kalla sig tålmodig. Så alla är inte utan tålamod. Nä.
~~~
äggmjölk om du inte hittat något recept ännu:
Kläck 2 (gärna ekologiska) ägg
Tillsätt 50 g smör (alternativt kokosfett)
Förslag på smaksättning: kanel, kardemumma, vanilj, kakao, kaffepulver
Häll över några dl kokat vatten så det blir 4-5 dl totalt
Mixa alltihopa fort innan äggen kokas!
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag tycker inte att du ska börja ändra nämnvärt på kosten än. Fortsätt som du gör och avvakta. Möjligtvis kan du ta bort mjölken - många är känsliga för mjölk - och öka på fettet. Kyckling och fläskfilé är magert, så lägg gärna till kryddsmör eller något sånt för att få upp fetthalten.
Och ät smör eller majonnäs istället för kaviar till äggen. 
Ett tips om du längtar efter pepparkakor - krydda kaffet med lite pepparkakskrydda! Hur gott som helst!

Om du ätit enligt LCHF i ett helt år och inget resultat på vågen öht skett så är det rimligen dags att se över vad som kan vara "fel"
Hur mkt övervikt tycker du att du har? och hur mkt vill du tappa i vikt?
Hur ser dina mått ut efter ett år med LCHF? som sagt var muskulatur väger mer än fett så viktnedgång är ju inte alltid självklart beroende på vad man vill uppnå. Man kanske exvis vill bygga på sig muskelmassa istället för fettmassa och då syns det ju inget på vågen.
//Suss

#30 / Svar: Viktuppgång 15-18 kg. Önskar gå ner iaf 10 kg. Midjemått 104 cm idag, samma som för 1 år sedan. Är 166 cm lång, pendlar mellan 71-73 kg. Det mesta av fettet sitter runt magen. Smala armar och så. Har smal benstomme, var en lite väl smal person men ändå inom normalviktiga spannet upp till 28-årsåldern. Därefter viktuppgång, som sannolikt delvis hade med att göra att jag medvetet åt mer mat för att få lite mer hull på kroppen. Sedan sprang det iväg av sig självt, dvs utan att jag längre önskade det. Graviditeterna, vilka inföll före nämnd gräns 28 år ålder, hade ingen inverkan på vikten. Förblev precis lika smal trots graviditeterna. (Är numera farmor, så det där var länge sedan som man var 28)
Redan gjort några se-över-lchf-kosten-rundor. Särskilt fr.o.m i somras, då jag riktigt började undra varför ingenting hände. Skrev utförligt i ett par egna trådar och redogjorde vad jag åt. Dvs en regelrätt LCHF-kost men inte i dess extremaste form dvs inte fullt uteslutande av mejeriprodukter, nötter och grönsaker. Men lchf-kost var det, och är. Stramat åt allt mer. Från i somras dragit ner mer och mer på mejeriprodukter. Uteslutit helt mjölk, filmjölk, turkisk yoghurt, alla sorters goda ostar utom hårdost. Hittills ej haft önskan om att prova fakir. Känns "för mycket extremt" och antagligen svårt att klara (för mig iaf). Gjort en jätteändring av kosten som det redan är. Åt tidigare mycket kolhydrater, bröd, potatis, glass, bakverk och godis osv (för 1 år sedan). Äter inte godis längre, inte glass, inte bakverk, inte potatis, endast en liten i mängd bröd dvs dragit ner från en massa mackor per dag till 2-3 flatbröd per dag á 3,5 kh/styck (en väsentlig skillnad). Visst finns lite ytterligare att göra såsom fakir om man orkar med det eller får motivation till det.
Men framför allt tycker man det är konstigt att en sådan radikal kostförändring som redan är gjord, och under så lång tid, inte haft någon inverkan alls. Äter ju rätta sorters fetterna och allt det där… Men det hjälper inte.
Tack för du frågade förresten :o).

Tack för alla tips. Jag har börjat med små förändringar from igår. Hoppar nu över de goda hallonen och grädden till kaffet efter maten och dricker vatten till frukost istället för mjölk. Idag åt jag 4 stekta ägg till frukost (vid ca 9.30) och jag e inte hungrig förrän nu. :)
Ska även prova göra äggmjölken som Theresia W tipsade om. Tack.
Gör inga andra förändringhar än och någon 2 dagars vatten "kur" blir det inte tala om, då kommer det sluta med att jag skiter i allt och börjar äta. Har provat med naturdiet och dyl ett par gånger men efter några dagar e man så så hungrig så då vräker jag i mig allt jag ser. Och då "mättar" ändå en sån shake iaf lite bättre än vatten.
Det är ett bra steg mellan fakir och medel-LCHF som jag tror man äter om man äter flatbröd. I vanlig strikt äter man inte sådant som har mer än 5 % kolhydrater… där ligger ju flatbröd väldigt mycket högre och 2-3 per dag? Jag skulle definitivt börja där innan jag ens börjar fundera på fakir!

Det är ju inte meningen att man ska "fakira" ngn längre tid, oftast så räcker det med en vecka fjorton dagar för att viktnedgången ska kickas igång. Jag har ett tiotal bekanta som kört Atkins, GI, LCHF och liknande och de som "kört fast" har det alltid lossat för genom att dom helt enkelt kör minst en vecka enbart fett/protein och inte går över 10 kolhydrater om dagen. Själv resonerar jag som så att nog kan jag ge mig självdiciplin nog att ge 1-2 veckor av mitt liv med ensidig ägg/kött/fisk/skaldjur/fågel diet för att i det långa loppet ha ut så pass mkt bra det!
Själv är jag i liknande situation som dig birma, dvs jag är 170 cm lång och vägde ca 74-75 kg runt jul/nyår. Jag är en relativt nätt person, smala armar och pinniga ben och kroppsfettet sätter sig främst runt midjan. Jag halvstartade de 2 första veckorna av 2009 med att äta visst bröd och mejeriprodukter och det hände inte mkt mer än att jag iaf inte ökade mer i vikt men nedgången lyste med sin frånvaro. Så efter att ha blivit peppad av inlägg och recept här körde jag en ca 10 dagars ren protein/fett diet och detta kickade igång det hela! Har tappat mellan 4-5 kg nu sedan andra veckan i Januari och fram tills nu och ska ta bort 4-5 kg till men bra mkt långsammare då jag vill ha en viktnergång som går sakta fram.

#33 Sant. Samtidigt som antal gram kolhydrater per dag väl ska räknas. Ex har man fått lära sig att använda den feta sortens mjölk. Den innehåller 4,8 gram kolhydrater på 100 gram, det är väl ungefär 1 dl. Hört/läst att man "väljer sina kolhydrater". Skulle jag valt 2-3 dl mjölk om dagen istället för 2-3 flatbröd om dagen, så hade det givit 9,6-14,4 gr kolhydrater per dag. 2-3 flatbröd om dagen ger 7-10,5 gr kolhydrater per dag. Om jag fattat allt rätt blir det så, är inte så slängd på siffror. Så som senaste steget mot ytterligare åtstramning har jag helt uteslutit mjölk, filmjölk, youghurt. Ursäkta mig trådstartaren. Hoppas denna diskussion ger något till dig också, vill inte den ska ta fokus från ditt. Blev lite så, ursäkta mig.

#34 Det där var uppmuntrande att höra faktiskt :o) och grattis också till ditt resultat! Man har funderat på det där. Man har tänkt att fakir ev tar något kilo om man har tur, men sedan när man återgår till ordinär lchf igen då händer ingenting mer. Då är man tillbaka på ingenting-händer-nivån igen. Men är det alltså så att viktminskningen fortsätter efter de där dagarna/veckorna? Hm, tanken börjar i så fall krypa närmare. Då kunde det vara en vits att försöka ändå. Bra upplysning. Inte riktigt fattat det där fullt ut tidigare tror jag. Bra att du delade med dig.
mjölk har jag inte hört att någon rekommenderar alls? Snarare så att varje gång någon nämnt att dom dricker mjölk har de blivit rådda att sluta med det. Just på g.a. det höga khinnehållet!

Nej, jag vet inte. Men ett par av källorna man rättat sig efter är dessa två. Det är kostprogram för LCHF.
och

#35 Helt ok för mig. All info är bra info. 
jo Annika är lite mer liberal det vet jag!

Ja, Annikas råd är ganska liberala, och för många människor räcker det gott och väl. Men de av oss som har lite svårare att gå ner och/eller uppnå de fördelar vi vill blir ofta tvungna att strikta till det lite mer. Det finns ju många mellansteg mellan liberal LCHF och fakir - den kanske vanligaste verkar vara att hålla sig strax under 20g kolhydrat/dag. Då kan man fortfarande äta lite grönsaker och kanske någon mejeriprodukt om man klarar det (vissa måste ju som bekant skippa dem också).
Men för att återgå till trådskaparen så tycker jag fortfarande att det är alldeles för tidigt att börja bekymra sig innan man ens har gått igenom omställningsperioden!

Måste bara få säga att jag nu njuter en kopp kaffe med äggmjölk. 
Jag blandade i vaniljpulver i äggmjölken och det blir ju ljuvligt i kaffet. :)
Till frukosten var jag dock tvungen att blanda i lite kakao för att kunna dricka den ren.

3 veckor- Resultat?
Tror att jag har gått ner ca 1.5 kilo. Lite ? tack vare att jag har en billig analog våg. Måste bytas…
Även 4 cm i midjan mindre jämfört med 1 vecka sedan när jag började mäta.
Jag e glad! 
Men grattis!!! Kul att det börjar lossna!
Själv har jag harvat i många år utan att gå ner, tappat sugen, fallit tillbaka..Provade fakiren i två veckor i januari o tappade faktist två kilon, men det var sååå tråkigt! Nu kör jag en lite mer liberal kost, tillåter lite ost o grädde för smakens skull, men försöker ligga under 10 g kolhydrater per dag. Lagade mat igår, 40 portioner med max 3 g kolhydrater per portion. Inser att jag nog ätit betydligt mer kolhydrater än jag trott innan! Hoppas detta ska hjälpa mig tappa lite till, för enbart fakirkost var inte så roligt…
Grattis!! Vad kul att det har hänt saker, 4 cm är ju bra resultat.
Kanske har kommit igång med förbränningen nu?
Grattis ! 

Ja, jag hoppas att jag fortsätter såhär nu. Hade varit fantastiskt att faktiskt gå ner. Känns fortfarande lite osäkert då jag inte litar på vågen, men måttbandet kan väl inte ljuga? Vågar inte riktigt tro att det är sant… 
Måttbandet kan du lita på 

Ja, så e de väl. 
Känns bara overkligt att det kanske börjar hända grejer…
Grattis, kul att det börjat röra på sig!
Hur är läget nu?

Vågar mig inte på måttband och våg förrän på fredag. Har gett mig f*n på att jag ska låta bli och köra med 1 veckas mellanrum. Första veckorna ställde jag mig nästan varje dag.. :( Är även rädd för att jag kanske gått upp igen, vågar inte hoppas… 
Jag håller tummarna för dig 

Tack Maja2. Snällt av dig. 
Spännande, då får vi höra mer om ett par dagar då…
Håller också tummarna, lycka till!
hur gick det här då?

Har nu varit i Ullared och införskaffat mig en digtal våg. - 2,8 kg allt som allt och 8 cm i midjan. Har varit lite väl liberal de senaste veckorna så jag ska rycka tag i mig själv igen. 
Det går ju neråt iallafall, alltid nåt 

Ja, jo de e de ju. Efter magsjukan kan man dra bort ett kg till. Om det nu inte hoppar upp 3 när jag börjar äta ordentligt igen… :)
Åtta centimeter är mycket ju! Grattis till det! 

Tack så mycket Kaisakavat.
Snäll du e.
Krya på dig efter magsjukan!!
Hoppas det går bra för dig 

Kan ju tala om att magsjukan (eller vad det nu är) inte gått över helt ännu. Svettas eller fyser, Ont i magen nästan hela tiden, mår illa och diarré nån gång varje dag. *suck*
Svårt att äta LCHF hela vägen när man mår illa. Känner mig bättre lustigt nog när jag äter mer kolhydrater. 
Jaja, detta e tydligen något man måste ha tålamod me…
-0,4 kg sedan förra fredagen iaf…
Envis magsjuka, trist. hoppas du blir friska snart