Bra sajt!
Vill gärna dela med mig av en favoritsajt:
http://www.nlife.se/

Jag noterar att damen äter en massa kolhydrater och att hon är rejält förkyld. Själv har jag inte varit förkyld på fyra och ett halvt år. Ja, kanske en halvtimme någon gång, sen har immunförsvaret tagit kål på angriparna. Jag tror inte att hon ser sammanhanget.
Sten Sture

Hon som skriver på nlife är troligen helt okunnig om fetter och deras verkan i människokroppen!
Ska skicka lite information till henne innan hon förgiftar allt för många med sitt vegetabilska (o ofta omega6) fetter.

Postade detta till (fina titlar men ändå så okunnig)
Nina-Josephine Ahlm
Diplomerad Kostrådgivare,
Fil.mag. Kostvetenskap med
gastronomisk inriktning
Jag såg att du väljer att lägga upp fettsnåla recept….har själv gjort det under många år med sämre hälsa som följd. Men det jag kände var viktigast nu att poängtera är att ditt påstående om vad som är nyttiga fetter inte har nån relevans. Människan är ett biologiskt djur skapade via evolutionen…och följdaktligen är det som vi är biologiskt anpassade till, nyttigt. Vi kan kalla det "artriktigt". Att människan som enda djur på jorden skulle må bättre av saker som inte är artriktiga ser inte jag som möjlighet.
Här är en länk till ett dokument skrivet av Jenny Reimer (överläkare Härnösand) om fetternas funktion och betydelse i kroppen - http://www.manniskofoda.se/artikelvisning.php?artikelid=14 .
Om du har nån annan idé om hur fetterna fungerar i kroppen och som motsätter sig Jennys samlade forskning så får du gärna beskriva den för mig…gärna med länkar till forskning som verkligen visar detta.
#1 jag har inte heller varit förkyld sedan jag började äta LCHF, även om jag har känt att förkylningen varit på gång så har den bara försvunnit till nästa dag. Jätteskönt!
#2 Bra gjort Pasi
, nu väntar vi på svaret.
Även jag håller mig frisk från förkylningar, fast det började långt innan LCHF när jag började med kosttillskott.
Själv tror jag det är Q10 som är orsaken…
Ni som kan detta: hur tillgodogör man sig Q10 i kosten, kan det finnas något samband med LCHF?
Numer pensionär i Nynäshamn

OJDÅ! 
Ja, ni är ju proffsen. Jag är nästan helt okunnig på kolhydratområdet. Tänk, jag som tycker att hennes sajt är så trevlig. Well, well, inget bra som inte kan bli bättre. Hoppas att Nina (känner henne inte) tar det på ett bra sätt - nu när jag skickat hundarna på henne *ler försiktigt*
Men jag måste få säga att jag inte heller varit förkyld eller febrig på 5-6 år, trots mitt sockerintag…….

Det ar nu 21 dagar sedan jag laste om Annika Dahlqvist i Aftonbladet, jag har inte foljt det till 100%, men undan for undan levt efter principen, har gatt ner 1,0 kg, det ar 50 gram om dagen och jag ater battre an pa manga ar, raknar inte kalorier, men anvander Cal-Caunter for att lara mig detta om kolhydrater. Jag kommer alltid over gransen, men eftersom jag gillar gronsaker kommer jag att fortsatta ata sa ett tag till.

Jag hoppas att hon (Nina) inte tar illa upp….det är ju inte det som är meningen.

Jag fick svar från Nina som faktiskt inte verkade ta illa upp. Hon svarade att hon egentligen inte tycker att fettsnålt är bra men att hon försöker byta ut det mättade fetterna i maten mot omättade (vegetabiliska).
_Nina - Alltså, med fettsnåla recept menas här en neddragning av mättade fetter och att istället satsa på omättade fetter.
_Tror inte hon förstod mitt budskap, tyvärr! 
För att andra här ska förstå mitt budskap - Animaliska fetter är bra, fleromättade vegetabiliska fetter är inte bra, fyller ingen nyttig funktion i människokroppen.
Läs gärna Reimers artikel!
Tack pasi… reimers artikel är bra, den finns även på min sajt med länkar http://www.kolhydratiker.se
Numer pensionär i Nynäshamn
#4: Jag håller med: jag har känt en annalkande förkylning ett par gånger och nästan bokat den kommande veckan för sängliggande. Sen har den liksom aldrig anlänt, kändes underligt och nästan lite snopet…
För några veckor sen var hela min familj väldigt förkyld, ont i halsen, rosselhosta osv. Utom jag. Annars brukar det vara så att det är jag som är i särsklass sjukast, och min man muttrar "simulant". Så det var en skön omväxling.
Jag tror att jag varit förkyld en enda gång sen jag började med LCHF, det var i början. Sen dess inget. Alla vintrar hitintills brukade innehålla minst 3 rejäla sjukvändor. Fast jag är lite för feg för att tro på att det håller i sig för evigt, jag är lite mer av "ta i trä"-typen.
Ja, men du har ju rätt MegN! Nu när du säger det så är det så jag har känt det många gånger, som just nu t.ex. Sonen, dottern samt min man (som sällan är sjuk) har hostat och snorat o en vecka. och jag har känt lite i halsen och väntat på att det ska bryta ut… Men dagarna går och nu när alla andra är på bättringsvägen så verkar det som om jag blev "överhoppad"?! *pepparpeppar* Jaja, värre öden kan man ju drabbas av;)

Ytterligare en bra artikel av Jenny - http://www.manniskofoda.se/artikelvisning.php?artikelid=11