hungrig i 3 dagar - hjälp?
Hej!
Har under hösten viktväktat, men har nu kommit till insikt och gått över till lchf. Jag har ätit lchf sedan i slutet av januari. Är 175 cm och väger 85. Som ni säkert förstår vill jag gå ner i vikt, men har oxå kommit på att hälsan är nummer 1 och viktminskning nr 2. Jag fokuserar inte på att gå ner i vikt just nu utan fokus ligger på att må bra. Vilket jag gör. I tisdags åt jag lite för lite fett och det resulterade i att jag på onsdagen var riktigt hungrig, typ hela dagen. Jag åt rejält med mat och fett enligt de propotioner som man bör. Torsdagen oxå hungrig, åt som en varg och idag är jag fortfarande hungrig (jag käkade en kyckling filé med massor av bea-sås)?! Jag bör nog oxå nämna att jag igår kväll svepte i mig 1 liter vatten under 3 timmar för att jag var törstig. Vad är det som händer? Någon som upplevt liknande eller kan komma på varför? Varför är jag så hungrig nu?
Ät mer mat om du är hungrig i början,det ger sig efter ett tag och du kommer att minska på portionerna av dig själv.
En kycklingfile med bea är ingen jätteportion och hur fet var bean?Eftersom kyckling är väldigt magert måsta du ju tillsätta mer fett än om det varit nöt eller fläsk av motsvarande storlek.
Vad det gäller vattnet så får man ju i sig en heldel vatten av maten om man äter ris och pasta(tänk bara på hur pastan suger åt sig vätskan vid kokning) och det måste du ju dricka nu så det är vanligt att man blir törstigare i början tills man vant sig att dricka mer.
Mitt råd till dig är alltså,drick mer vatten och ät lite mer protein och mer fett om du är hungrig.
http://www.winthers-skafferi.se/
De första 2 veckorna av mitt lchf:ande så käkade jag jättemycket (läs överåt) av ren glädje. Därefter blev min "hjärna" mätt och jag drog ner på portionerna då jag blev mätt. Kanonnöjd över att ha fått en normal relation till mat dvs. ät tills du blir mätt - basta.
Glömde skriva att jag till kycklingfilén mumsade i mig nästan allt skinn - mums! å vad jag vet så ska fettet sitta just där! Bea:n var fet - jag uppskattar att jag fick i mig 75 g smör. Vilket jag tycker är mycket.
Angående vattnet så är jag van vid att dricka mycket (gammal vv:are och enda sättet att inte känna sig hungrig jämt
) men nu med lchf så dricker jag mycket mindre. Kan komma på mig själv på kvällarna att jag bara druckit 3-4 dl på hela dagen (+en stor kopp kaffe).
Kan det vara att det är ämnesomsättning som har dragit upp sin brasa?
Skinnet är bra att äta,75 g smör på en måltid måste ställas i förhållande till vad du ätit tidigare under dagen.Skriver du upp i minmat vad du äter så du har koll?
Själv får jag huvudvärk då jag ätit för lite fett och blir hungrig på kvällen eller dagen efter.
3-4 dl vatten på en dag låter väldigt lite.Jag dricker ungefär 2l vatten om jag inte tränar,då går det åt 1l till.
Till frukost käkade jag 3 ägg som äggröra med ~30g smör + en kopp kaffe med 0,5 dl grädde.
Försöker undvika minmat då jag inte vill hålla på att väga etc. Jag är ganska störd på sådant sen min vv-tid och vill därför bara lyssna på kroppen. När jag gjort det ett längre tag, då är jag nog mogen för minmat. Men det är för tidigt än..
Ska försöka bälja i mig mer vatten - har insett att har jag ett vattenglas framme så dricker jag lite då och då.
Blir så glad när jag får svar
TACK

Ät ät ät! När kroppen har landat och känner sig trygg så kommer din hunger och mättnad att stabilisera sig :)
om du inte vill kolla i minmat om du äter tillräckligt med fett så har jag bara ett råd till dig…ät mer,ät fetare,ät ät ät (precis som #5 skrev)
Ja, jag känner igen det som övergångsbesvär eller vad man ska kalla det. Vissa dagar är jag bara vrålhungrig och kan äta precis hur mycket som helst, men det brukar alltid balansera sig efter nån vecka. Fett kött hjälper till också.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Ett råd som jag definitivt tar åt mig
- mums!
Tänk - vad ska alla fettskrämda tro? 

#8 De kommer att tro du är helt galen och kommer att bli allvarligt sjuk och extremt fet. Men det örat ska du inte lyssna på