Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3947 ggr
Johannika
0

Anna Skipper gone Atkins?

Anna S börjar prata om det farliga stärkelserika produkterna, insulin och fettinlagring. Ovanjordsgrönsaker och tre-fas metod med första fasen utan kolhydrater. Undrens tid är ännu inte förbi, nästa gång kör hon väl LCHF hela vägen ut!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

SirfalasEmy
0

"Jag ska dricka den i åtta veckor" sa hon om den där drinken och kontentan var att det skulle bli tufft. Kommer ju inte funka i längden detta…suck!

SirfalasEmy
0

Hoppsan, jag hade nog båttom. Skulle skriva i den andra tråden om detta. Därför mitt svar låter lite osammanghängande. Tungan ute

Håller med om att programmet gör vissa framsteg. Man kan ju bara hoppas på fortsatt utveckling. Stör mig dock på den uppfostrande tonen som ibland infinner sig.

mikaelj
0

Fettskrämd. Köttbullar på kyckling, osv.

SirfalasEmy
0

Mmmm, där får man ju äta varken fett eller kolisar. Svält va?

Johannika
0

Visst… fettskrämd fortfarande, men ett stort steg för Anna Skipper mot vad hennes metoder brukade vara, flickan fick ju äta fetaost och oliver i all fall! Alltid nå´t sa han som diade katten!

Margareta
0

Jag har varit på en föreläsning "live" med Anna Skipper. Det fanns ingenting i hennes budskap som inte stämmer med vårt. Hon sa ett par gånger att "det här får jag inte säga i TV" så hon är nog ganska hårt styrd av avtal.

Numer pensionär i Nynäshamn

Johannika
0

Aha, intressant Margareta, det ger ju vatten på kvarnen i resonemangen kring vem som betalar vilken forskning etc. Litet (eller mycket) skrämmande faktiskt.

mikaelj
0

Hon behöver ändå lära sig en del saker.  Hon säljer linfröolja, trots att det är verkningslöst.

Nåväl, det är helt klart bra att hon belyser kolhydraternas farlighet.

Margareta, vet du varför hon inte får säga en del saker? Vad för avtal? Jag ser inga namn på tillverkare i programmet.

mikaelj
0

(hah! jag gissade rätt på 120 cm -- 15 kg x 2 = 30 cm)

Margareta
0

Jag har ingen aning - bara vet att hon sa det.

Hon hade ett bord fullt av mat - det visade sig att allt var mat som kunde gå i sopsäcken - hon hällde socker på det allt eftersom hon pratade och sa att det var värdelöst som föda.

Det fanns alla former av kolhydrater, färdiglagat och framför allt BECEL och andra margariner både flytande och annat. Det fanns grov bröd och All Bran och annat som faktiskt förvånade mig.

Otroligt rolig att höra på - kul humör och entusiasmerande

Numer pensionär i Nynäshamn

maxiq
0

Jag hörde Ulrika Davidsson, detox-freak på Aftonladet, på P4 Extra idag och när programledaren bad henne förklara skillnaden på Detox och GI så sa hon att GI "bygger på att man drar ner på kolhydrater, äter mer fett och mer protein".

Antingen har hon inte fattat nånting eller så är det så att GI-folket börjar lyckas med sina försök att smygande glida över för att till slut kunna säga att det är ju LCHF de har rekommenderat heeeela tiden!

mikaelj
0

maxiq,

"GI Rivstart"(tm)

Zepp
0

Anna Skipper är väl helt okej.. det beror väl till stora delar vem man riktar sitt budskap till och hon försöker nog mest nå alla vanliga som inte vill äta någon diet alls utan bara göra några små förbättringar av kosthållet!

Även Anicka säger ju att friska kan äta betydligt mer kolhydrater om det kommer någon näring med dom och man inte är fettskrämd.. allt är inte svart o vitt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

maxiq
0

Snart råkar "Rivstart" ramla bort från det begreppet… :-/

babo
0

#11 ger mig fanken på att det blir Paulun!

mikaelj
0

Snarare Ola Lauritzon som ju myntat dieten "GI", medans Paulun håller på "Isodieten".

Efter det kommer vi, de militanta LCHF-talibanerna. Som skrämmer varandra med läskiga makaroner.

Johannika
0

Jag, en militant LCHF-taliban!

Macaroni kills you!

Lena123
0

Bra iallafall att hon berättar vad kolhydrater gör med kroppen (och vikten) eftersom så många tror att man måste ha kolhydrater i mängder i sig….

http://www.winthers-skafferi.se/

mikaelka
0

Anna Skipper är verkligen en människa som får mig att RYSA. Vet inte vad som är värst, det faktum att hon inte har någon utbildning och ingen grund för nästan allt hon säger eller att det verkligen syns på henne hur mycket hon gillar att håna överviktiga. För övrigt så kör hon ju med högkolhydratdetox, bara det…

fd-sockerknarkare
0

#17 helt underbart ;-)

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Besika
0

Jag fattar inte hur hon kunde skicka den stackars tjejen på magdans på en RESTAURANG!!!!! vilken tur att hon tyckte det var kul…

I varje fall, hur hade det sett ut om tjejen fått testa fakirkost+samma träning, hur hade siffrorna blivit då tror ni??

Ninjisen
0

Jag tyckte också att det va lite hårt… Jag hade skäms ögonen ur mig om jag va i hennes storlek och framför massa folk dessutom brevid en snygging dansa sådär… Nej fy.

Jag märkte också att anna har mkt som stämmer med LCHF… Men just fettet saknas väl då :)

nimh
0

#22 Fast de var ju i Turkiet, där man uppskattar stora kvinnor. Och hon fick ju pengar av en man! Glad

lizaohman
0

Hä, när min make fyllde 30 år så var vi på besök hos en bekant i Stockholm. Hon bjöd oss på en turkisk restaurang, som en gång varit vår kvarterskrog en gång i tiden. Eftersom det var lördag så var det magdans på menyn. Eftersom jag och kompisen känner ägarna så pratade vi lite med dem till och från. Rätt som det var kom dansösen fram och bjöd upp maken. Och dra på trissor, ställde sig inte 100-kiloskillen och dansade magdans (nykter)! Och gjorde han det inte bra dessutom! Jag tappade hakan, jag har aldrig fått honom att ta minsta svängom nånsin - utom tre minuter på bröllopet. Sedan sa han att han trodde att det var det vi hade pratat med ägarna om, och han ville inte göra oss besvikna.

Ninjisen
0

#23 Haha jo jag tänkte faktiskt också på det när jag såg att varenda turkisk gubbe i restutangen tjoade och klappade händer… Dom gillar ju faktiskt stora kvinnor, så det va säkert uppskattat  Glad

willowpysen
0

#8 Jag har nog missat nåt, men vad är det för fel på linfröolja? Eller varför är den så prisad hos hälsokost? Kanske för att få sälja….

"En stund i taget - här & nu"

mikaelj
0

Linfröolja ger inget användbart omega-3 för oss människor. Däremot förhindrar det konverteringen av överdriven omega-6 till arakidonsyra.