Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1138 ggr
Beate
0

"Ny" på forumet

Hej!

Jag är inte ny egentligen eftersom jag läst det här forumet senaste 2 månaderna men idag tänkte jag att det var dags att bli medlem.

Hittade hit via Annika Dahlkvists site som jag i sin tur hittade då jag satt och sökte efter kostråd för acne.

Så, jag har kört LCHF sen nyår ungefär och trivs utmärkt på den kosten. Min hy är definitivt bättre och andra positiva effekter jag har märkt av kosten är att jag inte har nåt sötsug längre och dessutom har jag gått ner 2 kg.

Jag kör inte jättestrikt men försöker hålla mig under 20% kolhydrater per dag, vissa dagar ligger jag på 5-10%.

Well, ska bli intressant och sen om min hy kan bli ännu bättre framöver, ska prova mig fram lite vad gäller kosten och kanske köra lite striktare en period.

/Beate

nyttigajag
0

välkommen!

Margareta
0

Välkommen säger jag också.

Det finns en kille som heter Vargalyster här på forumet - han började också för sin hys skull om jag minns rätt. Han har hållit på länge nu.

Numer pensionär i Nynäshamn

Maggan71
0

Välkommen! Önskar dig fortsatt lycka till! Vad spännande att kosten har så stor betydelse - det får man bevis för dagligen tycker jag! Grattis till att din hy blivit bättre! Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Emea67
0

Välkommen hit säger jag också! Skrattande

Beate
0

Tack alla!

@ Margareta: Ja, jag har sett att han har skrivit i tråden om Akneerfarenheter. Mycket bra info i den!

fia1
0

Välkommen!!  Fortsätt berätta hur det går för dig. Glad

jejjja
0

Välkommen hit

Xavanterina
0

Välkommen säger jag också Glad. Jag är inte här jätteofta men det är verkligen ett kanonforum på alla vis! Själv mår jag bra på alla vis sedan jag började LCHF:a för en månad se'n. Lycka till!

Beate
0

Jag började med LCHF runt nyår vilket betyder att det idag har gått 3 månader och jag kan bara konstatera att min hy är så mycket bättre! Jag känner mig otroligt glad över detta! :D

Har bara nån enstaka finne idag men däremot har jag ganska mycket fläckar/ärr/missfärgningar men detta hoppas jag kommer att försvinna med tiden.

Jag får sån lust att hoppa fram till människor på stan som har acne och säga att de ska börja med LCHF-kost men det vågar jag inte… ibland läser man att LCHF-rörelsen liknas vid religion osv och det kanske på sätt o vis stämmer eftersom man får den där lusten att "missionera" om det. ;)

Luccy
0

Välkommen hit Beate va kul att du blivit bättre i hyn o lycka till med fortsättningen. Jo jag känner igen mig i glädjen över lchf o att man gärna vill missionera o trycka en folder i alla behövandes händer. Så klart som en god o kärlekfull gest från en medmänniska till en annan, men frågan är blir man nerslagen tro eller Skrattande

pyre-lena
0

Välkommen!