Feedback på första dagen
Hej,
Jag började med LCHF igår och åt följande:
Frukost/lunch:
2 st ägg med majonäs (80%)
1 mozarella (boll 125g)
1 tomat
2msk Olivolja
Kaffe med vispgrädde
Mellanmål:
- Kaffe med vispgrädde
Mallanmål:
- Cheesburgare utan bröd (McDonalds)
Middag:
Kycklingssallad med 1 ägg
Kaffe med vispgrädd
Skulle ni kunna ge lite feedback. Är det något jag kunde undvikt,? Eller åt jag för mycket?
Sen undrar jag om någon vet vad man kan dricka istället för öl som alkoholhaltig dryck när man är på fest. Eller måste man undvika alkohol helt?
Svårt säga när man inte vet nåt om dig, längd, vikt eller så, men välkommen hit i alla fall!
Lägg in på minmat, så ser du fördelningen tydligt.
Det finns lowcarb-öl som är helt ok

Hej och välkommen!
I mina ögon är det snarare för lite mat
Torrt vin och ren sprit går bra att dricka även om du kanske får räkna med att viktnedgången stannar av efter en fest.
Jag tror det är för lite mat och för mager mat. Två matskedar olivolja låter mycket (men det låg säkert kvar en hel del på tallriken)*. Kan du vara snäll och lägga in en dags matintag på www.minmat.net och visa oss resultatet? Komplettera med ålder, längd och startvikt. Så ska vi kika :D
* Olivolja är ok i små mängder på sallad, men är inte en optimal fettkälla för människor.
Längd: 180cm Vikt: 79kg
Tack för era svar!
Jag ska genast bli medlem på minmat.net och prova lägga in min kost.
Du behöver inte registrera dig som medlem i minmat för att registrera enstaka dagar. Säger det eftersom många rapporterat att det verkar omöjligt att registrera sig, eller tar väldigt lång tid. Det är visst en ung kille som skapat sajten till sin mamma, så den är helt privat. Om jag inte blandat ihop det med någon annan sajt :)

Du ska äta så du blir mätt vilket jag undrar om du gör 
Fettet denna dag verkar komma mest från oljor vilket inte är optimalt hälsomässigt.
För mycket inslag av fleromättade fetter kan medföra risk för inflammationer, så fram med smörpaketet i fortsättningen 

Hoppas det var rejält med kyckling i kycklingsalladen, annars kan det bli lite dåligt med protein. Och mer fett vore nog bra, framför allt från smör och fett kött.