föreläsning
nyss hemkommen från en givande föreläsning med Tommy Svensson o Annika Dahlqvist. Herregud man blir ju lite förskräckt av allt skit som göms i vår mat. Det var väldigt nyttigt o jag fick ett wake up call som heter duga. Visste ni att fun light saft går att använda för att ta död på myror,,,,,o jag som låtit mina barn dricka de. Oj oj nu får de bli skåprensning.
Är lite deppad över qtt jag missade detta; hade första dagaen på praktik JUST idag när detta var i östersund! 
Dessutom var denna dag rätt meningslös (kändes det som) så jag hade lika gärna kunnat hoppa den och gått på föreläsningen istället!

#niloss Visst är det så. Det tror jag också, men i min kommun har det varit diskussion om det skulle serveras Fun light på äldreboende eller inte. En politiker i opposition gick emot detta och framhöll alla dessa kemikalier i saften, men den sittande ledningen hade tagit kontakt med en professor i SLV och därifrån kom svaret ATT myrorna drunknade och det hade vi också gjort om vi blivit dränkta i Fun light. Jag blir såå ARG

#3 Jag är brutal nog att jag närstuderade våra myror och inte f-n drunkade de -vi använde REN Fun Light - de smakade på dropparna och låg ganska omgående i dödskramper och vred sig.
Vet SLV överhuvudtaget vad de pratar om? Jag bor i Uppsala så de kan få kolla våra myror framåt sommaren….
Fabricati diem, pvnc!