Frukost – vad har ni ätit idag 2!
godmorgon!
min frukost består av 1kopp vaniljte med grädde,2rutor mörk choklad och 1skiva flatbröd med gräslöksost och 2st ostrullar.
vad åt ni till frukost idag?
---
Red. Se #3
/Maia, medarbetare

funderar på min fisksoppa som jag har ståendes i kylen!

fläskfile med gräddsås samt en tomat för lite färg.. orkade inte steka ägg så det blev resterna från gårdagens middag
sjukt gott men lite mycket kött så tidigt kanske.. kändes lite väl tungt i magen
Det finns redan en lång tråd som samma sak här. Men den är trögladdad, så jag stänger den, byter rubrik på den här tråden och så fortsätter vi berätta om våra frukostar!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
#3 hej maia,så du får byta rubrik på MIN tråd utan att jag godkänner det? känns inte riktigt bra.
#4 Hoppas du inte blir ledsen, utan istället glad. För med den nya rubriken ser fler vad det handlar om och skriver svar på din fråga. 
Vi Medarbetare flyttar ibland trådar och byter också rubrik, för att det ska bli mer aktivitet. Vi slussar också vidare mellan trådar, för att det inte ska vara flera olika trådar aktiva om precis samma ämne.
Eftersom det du frågar om i #1 är vad folk ätit till frukost var mina alternativ
1. stänga den här tråden och slussa till den andra, eller
2. stänga den andra, långa, trögladdade tråden och döpa om den här tråden.
Jag tror att du gärna vill ha massa svar på din fråga och det kommer du definitivt att få nu, och ditt glada Godmorgon, ja, det står ju överst i din text i meddelandet.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Helgfrukost….
Äggakaka…3 st ägg, 1 dl grädde, en näve riven ost, salt och grovmalen svartpeppar……blandas och gräddas på båda sidor i en stor klick smör……MUMS…..
Jag röre ihop två kokta ägg med majonäs och en liten klick CF och en snutt gurka till.

vitkål bacon sesamfrön och ägg stekt som en wook
Jag rörde ihop en dressing av 34% creme fraiche, grädde och cheddar- samt aiolikrydda (Krusmyntagårdens). I detta dippade jag bitar av ost, varmrökt fläsk, svarta oliver och macadamianötter. Till detta en kopp kardemummakaffe med en rejäl skvätt grädde.

fyra skivor bacon stekt i cf, äggröra med fettet som blev kvar i stekpannan (2 ägg) kaffe med cf och ett stort glas mineralvatten med en knivsudd askorbinsyra. härligt! är mätt o nöjd..

Två flatbröd med bregott & brieost, te.

äggröra o några tunna skivor varmrökt fläskfile, nam nam

Äggmjölk med kakao, vaniljpulver och lite pepparmynta (essens). Jättegott!
2 kokta ägg, 1 låda makrill i tomatsås och en tomat samt majonäs och te.
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

I morse blev det 2 kokta ägg, en ölkorv och en näve nötter. :)
Två kokta ägg och kall, knaperstekt bacon i småbitar från i går kväll.
Å, vad gott det var…
Frukost idag blev en bit pepparbiff och en stor hög bearnaise som var kvar sedan fredagsmiddagen. Kaffe med grädde till det. MUMS!

Äggröra (2 ägg, en matsked vispgrädde, 50 gram bregott), ett halvt paket bacon och ett glas vatten med lite linfrön.

Vi blev bjudna på lunch av mina föräldrar, så marinerad biff med sallad, sås och mozzarella ost. Efter det en "avocado juice" (vilket är avocado, mjölk och kokosmjölk).
Ett kokt ägg med 12 g hemgjord majonnnäs(Lyckas äntligen med majjon!)
60 g fetaost och 12 g olivolja.
Tre koppar örtte.
Hade ett bakslag för några veckor sedan och har en del magont sedan dess och måste vara jätteförsiktig med vad jag äter just nu.
Inga mjölkprodukter och lite kokosfett/mjölk.
Inga nötter.

Två stekta ägg och 70g kycklingfilé en ostskiva på varje =)
2 kokta ägg med majonnäs

1 burk makrill i tomatsås (med ben i…) och lite c.f. och en klick majjo. Förstår inte varför jag alltid lyckas hitta ben i min fisk…
"You just have to belive…"
Äggmjölk med vanilj, kanel och espressopulver. :o)
2 kokta ägg med keso och skagenröra.
naturell yoghurt med några hallon och lite frömyssli + 2 ostrullar och kaffe med 1 tsk kokosolja 

2 kokta ägg, majonäs, lite ost, en chorizo (ica) och ett glas vatten.

#24 Du borde tala med min syster. Hon hittar också ben i allt =)
Till frukost: Två kalla, kokta ägg innan tentan.

Jag har ätit en ägg-baconmuffins och en kopp te. Samt en stor tesked kokosfett i ljummet vatten. Står mig utan problem till lunchen.
Två stekta ägg i kokosfett, 2 st finncrisp med smör och ost och kaffe med vispgrädde
frukost idag:
2dl mjölk+1ruta riven choklad i det= mjölkchoklad.
1flatbröd med 30g crem bonjour.
totalt kolhydratintag:
flatbröd=3,5g kolhydrat.
30g crem bonjour=1g kolhydrat
2dl mjölk=10g kolhydrat
1ruta riven choklad= ingenaning(100g=36gkolhydrater)
glömde att kolla kolhydrater,kollade bara att det va fairtrade.

Tonfiskröra m creme fraiche. Te & kaffe
Fabricati diem, pvnc!

Oopsies med bregott och pepparsalami. :)
1. kaffe o 2 ostrullar
2. sen ut med vovvarna minst 1 timme
3. när vi kommer in igen. äggröra: 3 ägg, skvätt grädde, 4 skivor bacon kryddor och lite smör
och en stor kopp grönt te
Tror själv att detta är en bra frukost???

Omelett på två ägg, emellan tonfiskröra och fetaosttärningar. gött!

Äggmjölk! Som vanligt nästan, lätt att göra och går fort att få i sig.
Äggmjölk även här. :o)
I dag med pepparkakskryddor och det obligatoriska espressopulvret.

Det gamla vanliga (men smaskiga): 4 skivor bacon och ett vändstekt ägg! 

Frukost blev det dåligt med, kaffe med grädde och kokosfett bara. Alldels för sent petade jag i mig en brunch på äggröra (3 ägg, 30g smör) och lite salami. Nu har jag ätit en liten skål med rester (strimlad biff med champinjoner, purjolök, vitlök, chili och lite sesamolja) och dricker ytterligare en stor mugg kaffe med grädde och kokosfett. I min värld har det liksom inte blivit lunch riktigt än utan biffen var mer tilltugg till kaffet…
Idag blev det en kall biff som jag hade kvar sedan gårdagens middag. Till detta drack jag för en gång skull lite kaffe.
Lite turkisk yoghurt utblandad med grädde för konsistensens, smakens och mättnadens skull. Ca 2 msk hemmagjord nötmüsli (recept finns i LCHF-kokboken, Airams). En kopp te.

I burk makrill i tomatsås med såsen avsköljd, blandat med 10 gram smält smör, en tsk majonnäs och 2 hackade kokta ägg.
Smörstekt omelett på två ägg en skvätt vispgrädde en bit brie och basilika nermojjat i alltihopa…. en kopp kaffe med gräddmjölk….. Jag är fortfarande mätt….. och klockan är över två
"En stund i taget - här & nu"

Kanske det är dags att låsa den gamla tråden? En del skriver fortfarande i den…..
Till frukost idag blev det två ägg mosade med lite smör och en köttfärsbiff…såååå mätt.

Äggmjölk med kakao, vanilj och en gnutta ingefära i.
Äggröra på två ägg, en äggula och en skvätt grädde, ca 50 g stekt fläsk, en klick majonnäs, kaffe med gädde. Har PMS-suget from hell just nu så det slank också ner ett par bitar amedei mörk choklad med mandel… och en alkoholfri torr cider…
Blev också hungrig rätt snabbt efteråt… får ju skylla mig själv!
3 ägg med baconost blev det idag. Till det en stor kopp thé.
Bio-yogurt med lite jordgubbssylt (jag vet, INTE bra, men jag ar bara inne pa min andra vecka och ska skarpa mig), och med farska jordgubbar. En kopp te med gradde och sen lite senare nagra skivor skinka och annu en kopp te.
Jag har sett manga som skrivit flatbrod. Vad ar det? Ett vanligt knackebrod eller?
2,5 dl vispgrädde tockt vispad, 3 glas vatten

Äggmjölk med snabbkaffepulver i
2 löskokta ägg, 2 skivor bacon (knapriga) och en skiva cheddarost :-D och lite te till det.
För mig och min man: 2 ägg, 2 äggulor, 0,5 dl grädde, en sked cf blandat och hällt över 1 paket skjöld stekt bacon i bitar = omelett. Över denna en liten bit blåmögelost i smulor.
Till detta vatten.

Imorse blev det kaffe med en liten gräddskvätt. Och två rullar gjorda av ost, salami, vitlöksphiladelfiaost och paprika.

Jag blev väckt mitt i djupsömnen och vaknade på fulsltändigt fel sida! Har bälgat svart kaffe, lite vispgrädde, samt en rullad skiva Njalla-bröd med lika mycket bregott som bröd…
Fabricati diem, pvnc!

Först min vanliga jättemugg kaffe med grädde och kokosfett, sen har jag just mumsat i mig en rejäl bit kall fläskfilé som sambon gjorde igår när jag jobbade kväll (åt den med ena handen direkt ur plastpåsen som en hamburgare eller nåt), och druckit äggmjölk med vanlijsmak till. Inte så sofistikerat, men nu står jag mig nog ett tag!

Äggmjölk! … precis som vanligt!
Knaperstekt bacon och ostomelett. 
Stod mig på det ända till klockan fyra.

Imorse blev det ett par ostskivor med lite räksallad + grekisk sallad. Plus en kaffetår.

Rökt makrill med lite majonnäs och 2 kokta ägg.

Två kokta ägg, knaperstekt bacon, lite grönsallad med mozzarella. :)
I morse blev det bara kaffe o 2 ostrullar. Var inte hungrig. Vi åt inte förräns 12 så det blev brunch på föregående kvälls rester. Men kände mig inte ens då hungrig.
Omelett på 1 liten avokado, ½ pkt bacon och en blandning på 1 äggula och två ägg samt vatten. Två stora muggar med kaffe och kokosfett.