Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2494 ggr
magma
0

OT: Nordiska trädgårdar imorgon??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon ska jag åka på Nordiska Trädgårdar i Stockholmia. Någon annan likasinnad som ska dit?Oskyldig Och tar ni med er egen färdkost?

Själv ska jag ta med mig Pams amerikanska pizza, kaffe och vatten.Tungan ute

[Karro]
0

Du menar att vi skulle kunna göra en liten kif-miniträff på nordiska trädgårdar?

Hade vart supermysigt om jag inte hade haft en 5 veckor gammal bebis…… Cool

kaisakavat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så roligt!!

Jag skulle väldigt gärna åka dit - men bor ju lite långt ifrån.. Har ett djupgående odlings och trädgårdsintresse, men har inget trädgård alls i nuläget, inte ens en balkong.. snyft..

Bifogar en bild på en provisorisk rabatt jag hade i min f d trägga..

Tills vidare får det gå bra ändå, och det gör det.

Hoppas det blir mycket nöje för dig/er som åker dit!!

(Bra med matsäck också tror jag - när jag varit där så har det inte varit särskilt bra utbud..)

magma
0

Jag åker buss dit, har 22-23 mil om jag minns rätt. En liten inofficiell kif-träff hade ju inte varit så tokigt:)

magma
0

kaisakavat: Vilken vacker rabatt!

Margareta
0

Jättevacker rabatt!

Jag skulle vilja åka magma men hade glömt bort det.

Det är lite körigt nu med tanke på USA-resan på torsdagnatt, men jag skall kolla med gubben.

Numer pensionär i Nynäshamn

kaisakavat
0

#4 Jo, jag gillar färgerna och växterna. Formen på rabatten är ju inte så kul, dock.

Alla penseerna var "kvar" efter massuppdrivning och leverans till vänner och bekanta. De blev stora som små buskar och blommade i evigheter!

Cissit
0

Jag bor ju i sthlm så jag borde åka, men jag var där förra året och jag orkar verkligen inte med de där stora mässorna, blir för mkt intryck för mig :/ Synd för det är kul att skrutta runt och det hade varit kul att träffa lite kifare :)

[Karro]
0

Usch va tråkigt Cissit men det är ju faktiskt så, även den som är någorlunda frisk blir ju helt slut efter en sådan dag och då med en fem veckors bebis gör ju inte saken lättare haha

Sugiyama
0

Jag bor nästan granne med mässan men har fullspäckat schema i helgen, hoppas hinna dit en sväng på söndag.

magma
0

Nu är jag hemma igen, trött och med ont i fötterna såhär dagen efter:) Och fattigare!Förvånad Det blev sticklingar av pelargon, fuchsia samt dahlior och en led av en blomsterkaktus, rengöringsmedel, ett par leksaksdrakar åt knoddarna hemma, en del frön… Och en massa annat också lär det väl ha blivit, annars vete 17 vart pengarna tog vägen!

Så idag är det projekt omplantering på schemat.Flört

Cissit
0

Åh dahlior! Jag älskar dahlior. Hade en stor vit dahlia som brudbukett med lite grönt runt, hur fint som helst. Vad kul med lite nytt till trädgården! Vi bor i radhus och her en liiiiten plätt "trädgård"  men jag orkar ändå inte göra så mycket med den. Första året så gjorde vi massor och jag drev upp egna tomater och hela kittet, men sen föll det liksom lite… :)