Intima effekter???
Jag måste bara undra…
Ni som anväder kopparspiral. ni vet ju hur mycket flytningar man kan ha då…
Har ni som jag märkt att med denna kosten har det äckliga "gegget" minskat???
förut var jag tvungen att använda trosskydd 24/7.. tills för någon vecka sedan … har ätit lchf ca fem sex veckor…

Jag hade flytningar oxå tidigare fast jag har ingen spiral alls men i och med att jag gick över till denna kosten så har dessa försvunnit helt.
Har Oxå haft besvär tidigare av klåda i underlivet sista dagarna under mensen av att ha haft bindor (måste ha både binda och tampong pga rikliga mens) men detta har oxå upphört.
Kan det bero på att med kolhydratsätande så har man alltid lite candida infektion som yttrar sig i flytningar men kanske inte som riktigt svampinfektion.
När ni nu säger det så tror inser jag ju att trosskyddsanvändadet har minskat här med.
Intressant….

Jag måste säga att jag har blivit av med alla mina besvär sedan jag tagit ut den. Tyvärr inte för mig det där med koppar, vilket är synd eftersom det är det enda förutom kondom som är fritt från hormoner!

Ta ut kopparspiralen snälla du! Den avger kontinuerligt gifter i din kropp.
Sterilistera dig eller mannen i ditt liv istället! Det är sundast!
Från en som har dålig erfarenhet!

Vet inget om spiraler då jag har en dingelsak där nere.. men vad gällande intim effekter kan jag säga så mycket.. Mr Happy is a lot more happy :)
#4: På vilket sätt har du dåliga erfarenheter a v kopparspiral? Vad för "symtom " får man av den om den nu inte skull e vara "bra? jag har haft både hormon spiral -p- ller och kondom och "brandkårs…" men detta är de som fungert bäst eftersom det som någon sa tidigare inte finns några hormoner. Visserligen man slipper ju tyvärr inte DET "gegget";) men men.. nåt får nman väl stå ut med..
Jag tycker iaf de t är skönt att slippa trosskyddskonsumtionen eftersom jag tror inte att det egentligen e bra att använda för tänk vilka processer dessa skydd gått igen om.. blekning allt uppsugningsmaterial-då i bindor och tamponger åxå- det finns säkert en hel del sjukdomsframkallande ämmnen i dessa.. vem vet det är kankse det som kan vara en orsak till livmoderhals cancer ( förutom det där viruset) och andra former av nedre regioners sjukdomar….?
hur som helst -"muffen" verkar glad:)!!

Jag känner till flera personer som haft just kopparspiral och blivit mycket sjuka med livslånga besvär. Den ena är min bästa väninna, hon fick äggledarinflammation som spred sig i buken och hon höll på att dö. De var tvugna att göra så många buköppningar att hon idag har hela buken full av mycket smärtsam ärrbildning. Lever på Spasmofen, det är tydligen ett morfinpreparat. Hennes tarmar fungerar inte som de ska, hon har ett helvete. Hon var fullt frisk innan spiralen!
I o m dett så har hon hamnat i ett nätverk med kvinnor med samma problem. De vill ha ersättning för sina sjukdomar men i o m att tillverkarna friskriver sig från ansvar så finns ingen hjälp att få.
Nästa tanke jag har är att vi LCHFare försöker att leva ett sundare liv, så långt det går. Inga tillsatser i maten osv. då känns det fel att ha en spiral som avger koppar kontinuerligt som går ut i blodomloppet.
Ja, dett var mina taknar och funderingar. Det finns massor av kvinnor som har spiral och tycker att det är bra. Det är upp til var och en!
M v h
Monchan
Här finns en lite äldre tråd med liknande ämne: