Rätt oväntat! (för mig)
Nu har jag gått ner 2 kg efter bara 1,5 vecka på den här kosten (och inte alls särskilt strikt)!
Och 4-5 cm runt midjan. Spännande! Jag väntade mig inte riktigt det.
Jag vet ju att det är vätska man tappar först. Jag måste ha haft en hel massa vätska där runt midjan… 
(För övrigt springer jag på toa så det är rent löjligt… Redan innan sprang jag rätt ofta, men nu är det ju löjligt!
)
Man har det. Lite av det runt midjan är troligtvis gaser som försvinner ur tarmarna också.
Grattis! 
Tack! 
Nu är jag bara nervös inför vecka tre, då jag alltid har fallit alla andra gånger jag försökt gå ner i vikt…
Om du ser till att ladda upp med fettrika smaskiga saker i kylen inför vecka tre, så att du alltid har nåt "tillåtet" att ta till när suget kommer, så kommer du garanterat att klara dig! Liza lovar…
Nu har du tappat såpass mycket vatten att en del mineraler följt med. Det är en mycket god idé att ladda upp med magnesiumtabletter för att motverka sug, speciellt chokladsug. Man kan köpa billiga 150 mg-tabletter på shopping4net och lägga sig på en dos mellan 300-450 mg. Justera själv uppåt eller nedåt efter behag och behov. Ta till natten!
För övrigt kan jag bara säga att jag håller tummarna för dig!!!!!
Tack!!! 
Jag ser att man kan göra glass med bär eller lite mörk choklad (som jag älskar). Det skulle kanske vara något för mig vecka 3. Då får jag något gott som inte förstör…
Förresten…
När det gäller magnesium… Måste man ta tillskott, eller kan det räcka med att man äter sådant med magnesium i? (Jag har ätit paranötter hela förra veckan, och nu hade jag tänkt äta solrosfrön och nötter i yoghurten den här veckan)
Det är jättesvårt att komma upp i de halter man behöver vid kramp och tvärsug, där du är just nu, genom kosten. Man behöver däremot inte äta tillskottet för evigt!
Solrosfrön innehåller dessutom elakheter för människan. Frön är inte optimal föda, tvärtom. Och om man då ska öka mängden för att få i sig maximalt med magnesium…
Som sagt, ladda upp med godkänd mat och kanske lite snacks i kylskåpet så löser det sig!

Jag tycker inte att du ska vara nervös. Mitt rekord gällande dieter var 5 veckor (viktväktarna). Nu har jag hållit på med LCHF sen 16:e februari och det känns inte som att jag någonsin kommer sluta!
Tack för uppmuntran! 
lizaohman:
Jag ska gå till hälsokostbutiken på måndag. Spelar det någon större roll vad man tar? Jag såg på nätet att Friggs hade brustabletter som var billiga. Och billigt är bra… Om det billiga är bra alltså… 
En hel del brustabletter innehåller sötningsmedel, det är väl nackdelen. Jag köper billiga 150 mg-tabletter på shopping4net, då kan jag lätt variera mängden också. Ifall jag inte redan skrivit det :D