Jag är inte ensam!
Jag vet inte hur ni är när det gäller att basunera ut att ni äter lchf?
Själv är jag i alla fall en liten "fegis" och det är faktiskt inte fler än min gubbe och min dotter som vet exakt vad jag håller på med. 
Inte för att jag skulle ha svårt att stå för min åsikt för så är det absolut inte. Men jag orkar helt enkelt inte hålla på och försvara mig hela tiden och folk i min omgivning är väldigt traditionella med sina åsikter om mat.
Dvs man ska äta nyttigt genom att äta lättprodukter, frukt, fibrer och allt det där andra ni vet.
Så därför smyger (
) jag runt i vår Ica-butik och känner mig som en "hemlig agent" och när jag ser de andra kundernas innehåll i kundvagnarna så tänker jag, med ett litet finurligt leende, :"Ha ha, jag vet något som inte ni vet!!" 
Men nu har det plötsligt slagit mig - JAG ÄR INTE ENSAM!
I vår lilla, lilla stad smyger det omkring fler som är lchf:are, eller ja, de är i alla fall intresserade!
Hur vet jag nu detta då?
Jo, det var ju bokrea för ett tag sedan och vår ICA tog hem en massa böcker bl a "Dr Dahlqvists och Airams LCHF-kokbok".
Guess what? Alla exemplaren gick åt som smör i solsken!
Så jag har dragit den slutsatsen att jag definitivt inte är ensam och nu ska jag roa mig med att försöka lista ut vem som är en "broder/syster" genom att spionera i deras kundvagn hi hi.

Haha! Jag har också kikat lite i folks kundvagnar! Jag väntar mej också att nån kassörska ska blinka menande åt mej, men hittills har jag inte hittat någon annan medlem i Hemliga Klubben. Men snart kanske? 
Jag väntar också ivrigt på blinket från kassörskan! Men på jobbet har det börjat titta fram både en och annan LCHF-are… vi byter recept på äggmjölk och baconmuffins och har en hemlig sekt! (not!) 
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

På mitt jobb är det en del som äter GI men vad jag vet inga lchf:are.
Finns en hel del övervikt i "gänget" men de kör tyvärr med svältkurer a la "kaninmat" eller speciella sopp-dieter under en period. 
Ingen vet vad jag "kör" för något - tittar på min matlåda med t ex baconbitar, ägg och fetaost och säger typ: "oh, vad nyttig du är som äter sallad!
Ha ha de ser bara de där få salladsbladen som är ren dekoration och inget annat! 
*hmmm, jag vill också ha ett hemligt gäng på jobbet!*

Med tanke på vilka tillmälen vi som grupp fått stå ut med på sistone så är det ju bara att löpa linan ut…
Hemliga handskakningar a'la frimurarna, ordenshus och invigningsriter innefattande mycket bacon och kokos.
Undrar om man kan se på min kundkorg att jag äter LCHF? Tror inte det, för även om där ligger 1 liters grädde, 1 kilos smör, kött osv. så ligger där även annat eftersom familjen äter både pasta, potatis och bröd. Får nog ingen blinkning av någon kassörska; fast jag är iofs inte hemlig heller; jag berättar för alla om kosten.
#5 Min kundvagn avslöjag nog inte heller att jag är LCHF´are för jag har ju precis som dig barn och sambo som äter som vanligt.
http://www.winthers-skafferi.se/

Jag pratar inte med alla om vad jag håller på med. T.ex. har jag fettskrämda syskon (tjockisar de med men de gillar att döma andra) som inte behöver veta, de kan få veta när jag kommer och visar resultatet :D Dessutom blir jag lite irriterad när min kille sitter och snackar med sin mamma om det! Hon är nämligen riktigt fettskrämd och har fött upp sina barn på lätt och light, detta trots att de är långa och smala i hans familj så även hon.

Tur, att jag SCANNAR mina varor 

jag skulle aldrig dölja o hymla med att jag äter lchf, på mitt jobb kollar o frågar alla vad jag ska äta o undrar om det verligen funkar, samtidigt märker dom att jag kryper lite o att jag e pigg o energifylld……

jag glömde tillägga att jag inte trycker på folk detta sätt att äta, men många frågar med intresse o då får dom höra
Samma här jag äter vad jag äter o är det någon som undrar så berättar jag om LCHF-kosten. Har dessutom den "fördelen" att jag är diabetiker o måste kolla blodsockret o det har verkligen visat vad kolhydrater ställer till med. Det är inte helt fel att få de undrande att förstå kolhydrater-insulin-viktuppgång-sambandet. Skulle aldrig någonsin ha trott att jag skulle nämna diabetes som en fördel att ha o det är det verkligen inte men onekligen får man en massa kunskap med sig i bagaget vilket inte är helt fel när man ska försöka få någon medmänniska till insikt i vad vi inte borde stoppa i våra kroppar.
Jag har ett såå passande yrke som biträde på ett bageri.
Det känns som att jag är helt felplaserad nu för tiden.
Tur att jag provsmakat sakerna förr, så jag vet vad jag ska svara kunderna.
Det är bara att hoppas att sortimentet inte byts ut för mycket.
Då blir det jobbigt.
Och Jag måste bara säga gud va bra jag mår sedan jag gick över till LCHF.

Ha ha ha ja du är kanske lite felplacerad 
Ska du prova nya sorter får du väl spotta ut i smyg eller nåt 
Ja jag får nog göra det.
Och tänk när kunden frågar nu förtiden
-Vad rekomenderar du?
-Absolut ingenting.
Du mår mycket bättre om du inte handlar här.
Eller vad ska jag säga? Det är bäst att va tyst