Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3839 ggr
mikaelka
0

Muskelryckningar

Har i en annan tråd beklagat mig över att jag för ca två veckor sedan helt plötsligt började få problem med gaser. Det har bara blivit värre och värre trots att jag uteslutit mjölkprodukter och dragit ner på gasbildande mat som t ex broccoli så hjälper det inte, nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. 

I anslutning till detta så fick jag även muskelryckningar i min vänstra triceps, det är inte kramper men det pågår nästan jämt och blir rätt störande i längden. 

Är egentligen mot att stoppa i mig tabletter men har efter att ha läst om andras erfarenheter provat med magnesiumtabletter, har tagit dem i tre dagar nu men märker ingen skillnad. 

Hittade inget om just detta i någon annan tråd och det irriterar mig (muskelryckningarna alltså, inte att jag inte hittade Tungan ute) så jag hoppas någon har erfarenhet av detta!

DanielS
0

Hände rätt så "regulbundet" (några gånger per kvartal) för mig innan jag började med LCHF-liknande kost. Samt i höger fram/ytter-lår. Alltså muskelspasmerna.

När jag kört kolhydratstresstester måste jag fasta några dagar för att återställa magen. Brukar dricka smörolja och kokosolja "upplöst" i varmt vatten med lite salt och kryddor -> kvasibuljong.

mikaelka
1

Jag har kört med LCHF i två månader redan, detta kom bara som en blixt från klar himmel! 

Ska köra kolhydratsstress nu på onsdag och nästa tisdag pga en studie om fettmetabolism om jag nämnt här i en annan tråd, undrar hur det kommer att gå…

[iovis]
0

Du kanske måste vänta mer än tre dagar på förändring? Lycka till.

mikaelka
0

Har läst i andra trådar om detta och vissa tar tydligen en tablett vid behov, ska verka rätt snart. Sedan får jag aldrig kramper som vissa har fått, detta har kommit nu i efterhand.

korseett
0

muskelryckningar kan man ju få lite när som helst av ingenting om jag förstått det rätt. Det kanske bara inträffade samtidigt och inte har ett dugg med kosten att göra?

mikaelka
0

Man skulle kunna tycka det, men inte om det pågått såhär länge, det är verkligen jättekonstigt!

korseett
0

jag hade under nästan hela februari och halva mars ryckningar i ögat som kom och gick men det blir mer och mer sällan nu, tack och lov. Är ju så enerverande