Dum fråga om äggmjölk
Jag är säker på att detta står någon annan tråd, men ungefär hur länge håller en sats äggmjölk tro?
Den som tror sig veta allt
vet inte särskilt mycket
Frågan är inte dum, jag vet inte heller så vi hoppas nån äggmjölksexpert svarar! 

Åh, så bra. Nu känner jag mig genast extremt klurig som ställde frågan! 
vet inte särskilt mycket
Har funderat över detta jag med, men eftersom en sats äggmjölk går åt så sabla snabbt (MAX 1-2 dygn tar det innan det tagit slut, oftast är det slut samma dag det tillverkats) har jag slutat bekymra mig om det.

#3 Jag funderade mest över det eftersom jag tänkt gå ner och göra lite äggmjölk att ha till lunch imorgon. Jag hinner inget sånt på morgonen! Men troligen håller det väl i ett dygn i alla fall?
vet inte särskilt mycket
#4 Ja, ingen fara! Ett dygn är helt lugnt!

Jag har som längst sparat två dygn (från Fredag morgon till Söndag morgon) och det gich hur bra som helst !!
Hade den i en glasburk som jag skakade om nån gång då och då när jag ändå hade ärende i kylen
4 dygn med tätslutande lock har funkat bra för mig. Jag har bara ägg, smör och vatten i min. Det kanske är skillnad om man har i grädde eller så?

Jag har med äggmjölk i en yoggiflaska till jobbet för att ha i kaffet och det räcker 3-4 dagar. Då har jag skakat om flaskan och öppnat den ca 3-4 ggr/dag