Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 714 ggr
mariamia
0

Nu känns det motigt!

Jag har haft två (inne på min tredje) bra veckor. Men nu känner jag mig väldigt plufsig, "tjock" och tycker tom jag ser tjockare ut i ansiktet. Motivationen börjar tryta, kosten känns lite enformig och allmänt tråkig. HJÄLP vad är detta? Vill inte trilla dit nu, när jag inte ätit en godisbit eller en bulle på tre helger… Vet att jag läst om tre veckors kris eller nåt likande men detta kunde jag inte tro… Vad göra…

/Mia

odezza
0

Håll ut, mariamia, det går över. Det är bara kroppen som håller på att ställa om sig. Själv blev jag jätteseg i skallen, och det verkade som om min tonårshy hade kommit tillbaka, den blev fet och oljig. Blir du sugen, så prova en bit ost och några oliver. Det smakar inte så fett. Ät så ofta du har lust, men rätt, trilla inte dit på godis eller bullar nu. Du kommer snart ut på andra sidan.

"still lost in space and time"

Margareta
0

Precis som odezza säger, det är som en tunnel man skall igenom, men ljuset finns på andra sidan och det är VÄRT varenda timme av kamp.

Man måste ta det timme för timme om det blir för jobbigt. Abstinens är inte att leka med, det vet alla som jobbat med det. Ta det seriöst för vad det är… AVGIFTNING, så känner Du Dig duktig och mer motiverad.

Tänk ett liv utan sockerbehov, det är värt mycket…

Numer pensionär i Nynäshamn

LC-Skorpionen
0

Jag gjorde så att jag satte upp ett mål när jag var i början av mitt lc-ande. Jag tänkte att efter 2veckor ska jag få äta något fusk, bara något litet. Och det hjälpte mig så när jag väl kom till denna dag jag sett fram emot som fuskdag ville jag inte ha något. Jag tänkte på vad det skulle "förstöra" och att jag kanske skulle få abstinens igen, vilket fick mig att avstå. Det kanske inte är det bästa sättet för alla, men för mig fungerade det.

Mitt största bekymmer var chips och läsk - hur skulle jag klara mig utan det!? Men, nu efter drygt 3 månader med lc, har  jag har inte ätit "fusk" medvetet (räknar inte mörk choklad som fusk ;-)  - om jag äter det i måttliga mängder), även om omständigheterna gjort att jag "tvingats" till det ibland. Och nu har jag bara 1 kg kvar till min målvikt. Så tänk på fördelarna med att inte äta fusk eller kolhydrater, det försöker jag göra. Hoppas att detta lilla "pepp-talk" hjälpt lite…

anki1
0

Hej Mariamia,Jag tyckte oxå att det blev motigt o enformigt. så fick jag höra av en gammal kompis, när vi kom att prata om mat och LCkost. Det visade sig att hon oxå höll på med det. Hon hade köpt boken: våra bästa GI-recept och rekomenderade den, det finns en startmeny på 2 veckor i den. jag köpte den i förra veckan och började med menyerna i måndags. Kanon bra mat . Jag har inte ätit potaris , ris eller past på hela veckan nu, jag lagar till maken och sonen. jag äter alternativen, fast brödet  (fullkornsbröd)har jag inte slutat med än. kram från Anki1

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mariamia
0

Tack mina änglar! Har precis satt på kaffet för att FIKA med mina ungar. Tur att jag gick hit emellan, för nu blir det bara kaffe m grädde för min del och inte saffransbullen & skumraketen som vi tänkte fika på….

Jag har ju varit väldigt duktig för jag har slutat med allt vitt gift typ mjöl socker pasta ris potatis frukt och så vidare. Grönsaker äter jag minimalt av och bara ovanjord, och det har gått bra, det klart kroppen reagerar… Och då känns det skönt att veta att ni finns här som drar upp mig! Kram på Er allihopa!

/Mia

SysterYster
0

Tack för att du tog upp "treveckors-krisen" Mariamia! Här är det en till som känner sig lite plufsig.Ledsen Vi lade om kosten den 16 oktober och jag måste säga att det gått över förväntan bra. Men så fick jag den dumma idén att ta fram vågen…och ser hur jag åker upp o ner i vikt. När mina kläder och måttband talat sitt tydliga språk! Men vips så är man tillbaka i tänket från förr, på något vis. Det sitter i psyket. Och man blir så kritisk mot sig själv. Men de sista dagarna märker jag att något ändå har hänt…en tröskel…jag har inte behov av tre mål mat, två räcker samt en för- och en eftermiddagskopp kaffe med grädde. Och tidigare vaknade jag om nätterna av att jag var svullen i händerna…den tiden verkar vara förbi!

Håller med dig om att det är skönt att ha oss alla när det är motigt!Glad