Celluliter, har de förändrats?
Hej,
Är det någon som har märkt om era celluliter har förändrats? Jag har själv så mycket på rumpan och låren att det ibland gör ont… Det skulle vara underbart om de kan försvinna med denna kost…
Så, vad säger ni? Har det hänt nåt med era celluliter? (om ni har såna…)

Jag vet att det finns en gammal tråd om detta. Vissa upplever att celluliterna försvinner - andra upplever att de blir fler. Själv har jag fått celluliter och det hade jag inte innan jag började med LCHF. (Möjligen hade jag lite, men i så fall har de blivit fler och mer synliga.) 
"Every point of view is a view from a point."
Internetta,
Tack för tipset om den gamla tråden!
Mer celluliter är kanske inte riktigt vad jag hoppas på. Det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.

Jag har aldrig haft så mycket celluliter och på mitt fläsk tycker jag det är svårt att se ordentligt 
Men jag kan berätta om min 20-åriga dotter. Hon äter lchf till största delen men är inte lika strikt som jag. Dvs hon äter inte bröd, pasta ris eller potatis och har helt skurit ner på läsk, godis etc i veckorna.
Helgerna däremot kan det bli lite festande med cider när hon går ut.
Hon är lång och smal (176 cm-58kg) men har i flera år av hennes tonårstid haft celluliter på skinkor och lår. De är i princip helt borta nu ….. igen!
Att jag säger igen beror på att under jul/nyår åt och drack hon mycket socker och då började faktiskt celluliterna återkomma sedan de försvann när hon börjat med lchf.
AHA, ytterligare en skurkig effekt av socker!!!!
Sockret verkar onekligen vara skurkigt… Bra ord 

Ja min dotter blev helt salig när hon en dag upptäckta det.
"Vvvaa!?? VAR ÄR MINA CELLULITER???? .. typ 
Hon har tränat, tränat och åter tränat tidigare utan att de förhatliga små groparna försvann. Inte heller hjälpte det med att smörja in sig med allsköns "hopkok".
Men när sockret försvann gjorde även groparna det minsann.