Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 4328 ggr
JAUS
0

Grädde i filen?

Efter att ha mislyckast att göra en riktigt fet filbunke, så kom jag att tänka på att man kan ju bara köpa sin favorit fil och blanda i rejält med vispgrädde i för att få upp fetthalten.

andreas0
0

Varför inte bara ta gräddfil? Det blir väl ungefär samma? Tungan ute

mammam
0

Jag brukar ge barnen A-fil pga de goda bakterierna. Fettar upp den med massor grädde.

JAUS
0

Tycker inte om gräddfil, för sur.

Ankie
0

creme fraiche har jag i, det bli super gott. 1 dl ca

flikkan77
0

Jag har ibland ätit fil med grädde i. Supergott!

"You just have to belive…"

JAUS
0

Gillar inte creme fraiche heller. Kan kanske blanda i mascarpone istället, det är ju lika fett som smör.

greensis
0

Jag är ingen fil-frukost-människa, men en generös klick creme fraiche med en 5-10 tinade bär är inte helt fel. (Varför späda ut fettet???)

Ananrs är det just nu fylld omelett som är den stående frukosten och nattmålet. (Allt från makrill till rucola till avocado till riven ost funkar utmärkt att fylla med…)

Fabricati diem, pvnc!

flikkan77
0

Creme fraich går också att blanda ut med grädde, jag tycker att den blir lite för hård annars. Grädde är bra till allt! Glad

Lava
0

Jag gillar Fjällfil med grädde i, syrligt och gott!

Marylojs
0

Jag äter turkisk yoghurt med grädde.

flikkan77
0

Fjällfil var det längesen jag åt, vet inte om jag har sett den här om kring.

JAUS
0

Skulle precis äta mascarpone direkt med sked, men när jag öppnade den så såg den inte fräsh ut och när jag smakade på den så smakade den konstigt. Den har varit i kylskåp hela tiden oöppnad och bäst före är slutet av februari. Skall gå och lämna tillbaka den oöppnade jag har kvar. Jag misstänker att butiken har fuskat med bäst-före-datummärkningen.

rilla
0

Fjällfil och kokosflingor. Supergott!

flikkan77
0

#13 Åt vanlig fil med grädde och kokosflingor i ett tag, också massa kanel på med. Måste hitta fjällfil! Glad

bullmagen
0

JAUS - ren mascarpone smakar inte gott, utan har en fadd smak. Blanda den med keso/bär eller tomatsås (vad du nu vill) så kommer den till sin rätt.

Thea
0

Grädde i fil är inga problem. Tycker dock att det blir lite för lättflytande. Men smaken är nam, nam!!!

Har provat att blanda mascarpone i fil = klumpar. Vill jag ha "fil" till frukost brukar jag blanda turkisk yoghurt, grädde och keso. Äter med valfri "topping".

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

JAUS
0

#15 Har ätit förr. Då såg den fräshare ut. Nu var det vätska överst och den var lite sprucken.

Miyu
0

Drack nyss en kopp fjällfil med grädde i :D

JAUS
0

Kan man vispa grädden för tjockare resultat?

Thea
0

#19: Visst kan du vispa grädden! Det går finfint det!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Gunnell
0

Jag brukar äta fjällfil med endera grädde eller creme fraiche och en blandning av gurkmeja-kanel-kakao-ingefära, väldigt gott och det ska ju vara nyttigt också säjs det.

Mascarpone blandad med vispad grädde passar jättebra med hallon till - blandningen blir väldigt fluffig och krämig. Jag använder inget socker alls.

ninawall
0

Arlas Meze yoghurt (10%) är helt underbar tillsammans med grädde och några halvfrysta hallon och/eller blåbär. Perfekt som frukost, nellanmål eller efterrätt! Tyvärr lite för gott, kan vara svårt att låta bli då det finns hemma.

lizaohman
0

Apropå A-fil så läste jag i någon tråd att de tillsatta nyttiga bakterierna inte gör något alls för kroppen. Nu äter jag inte fil längre, men har funderat på det där. Stämmer det verkligen? Är det bara ett sätt att skinna oss? Eller hjälper den sura filen verkligen mot magproblem?

Gunnell
0

#22 Arlas Meze är underbar!! Tungan uteTyvärr svår att få tag i, tycker jag, åtmistone på mina breddgrader. Lite svår att låta bli, ja, men samtidigt väldigt mättande.

hoppet
0

Jag äter också Meze yoghurt med hallon. I somras när vi hade jordgubbar tog jag det med lite vaniljpulver. Så otroligt gott, smakade som glass.

Arlas ekologiska cf och också god och kan ätas med sked.

hellah
0

# 23 Ja, bakterier i filen hjälpte mej förr innan LCHF, inte lika mycket gaser. Nu när jag äter "lite" kokosfett varje dag så behövs det inte längre.

mikaelka
0

Jag brukar också äta turkisk yoghurt med grädde, kan dock tänka mig varför man skulle vilja "fetta upp" fil, det är liksom en helt annan smak. Det låter ju jättegott, blir sugen på det nu! Glad