tömma frysentråden!
hej,någon som hänger på att från och med idag den 20mars tömma sin frys på innehåll och se hur länge vi klarar oss på den maten som finns där?
vi äter alltså ur frysen…och ser hur många veckor/månader/år det tar från och med idag.
*pang* startskottet har gott.
Borde verkligen hänga med!! Det finns nog en hel del intressant där.. Får man slänga det som man gräver fram och som visar sig alltför gammalt? Ska göra ett seriöst försök iallafall!!
nej inget slängande här inte! äta va det! annars fuskar du juh,eller det gör du juh inte iof,för det gäller att få maten att räcka LÄNGST.
idag blir det benfri fläskkarre till middag.
och som sagt,allt som yppas i denna tråden ska finnas HEMMA.
34 dar! Jag för nämligen bok. Annars skulle jag inte ha någon koll alls.
Till saken hör att jag nästan bara har färdiglagat i frysen + lite spenat och broccoli som tillbehör.
"Boken" är helt enkelt en sida i en anteckningsbok där jag skriver in maten och antalet portioner när jag fryser in. När jag tar ut en portion stryker jag över den gamla sffran och skriver in den nya.
Så här ser ett utdrag ut just nu:
Kreollåda 5 4 3
Stroganoff 4 3
Ädelostlåda 1
Laxlåda 7 6 5
(ni får tänka er de överstrukna sifforna)
Dax att laga lite ny ädelostlåda, ser jag!
Vem då, jag kontrollfreak?
Vi skulle byta plastmattan i köket och då är det ett bra tillfälle att tömma frysen innan vi lyfter den utanför. Så jag börjar tömma från och med idag.
Jag började idag faktiskt o tömma min frys idag, för jag ska ha in 10kg kött i den nästa fredag så jag är tvungen o se till att den är tom då, men jag kan hänga på då o se hur länge det finns mat i den.
Idag så var det Minutbiff med grönsaker till mig o Kassler m potatismos till min man, ur frysen tog jag köttet.
Måste nog kasta lite först…har lussekatter och glass kvar i frysen…
Hittade en lammframdel djupt där nere igår, går vidare över till lever och nötkött senare. Tror där ska finnas lite fisk också….hmmm…
#7 härmed får du tillåtelse att slänga lussekatter och glass*kluubbar igenom förslaget*
Tack Yakuna..*ler*
#10 självklart måste man få slänga saker som INTE tillhör LCHF …
Min familj äter inte LCHF så det finns en del i frysen som jag inte kan slänga för deras skull. Det är nog mest frysta frukter, glass, kakor och sånt.
Jag själv har några påsar frysta hallon och svartavinbär, vad kan man göra med dem? Förslag?
#12 övertala familjen BUMS att börja äta LCHF.

Vi har ormmat i frysen med: möss, råttor och en kaninunge… Och så där en tre- fyra halvätna märgben till hundarna och lite annat slaffs. Hmm, vi har faktiskt en orm i frysen med, han ska begravas när tjälen gått ur marken.
Tror inte detta är en utmaning för mig.
Finns rätt mycket jag inte vill äta…
"You just have to belive…"

Tror inte jag klarar mig länge då jag bor i korridor och endast har 1,5 lådor till förfogande
väldigt mycket korv blir det också tack vare lithells som gav oss världens goodie bag sist vi var där..
#14 URK!!! vill INTE se din frys..men du kan få se min…
karrekotletter,bacon,fläsk,chorizo,köttfärs,egengjorda biffar,kycklingfile,cevapici,räkor,bär,fläskfile,grytbitar ,grädde,smör.
obs vi har bara halv frys.(nedre del)

#12 Hemgjord glass på frysta bär, vispgrädde och äggula. Körs i matberedare till mjukglasskonsistens.
Fabricati diem, pvnc!

Har haft min frys avstängd sedan i somras. Äter bara färsk mat. Så den är redan tom.
Yakuna - Kul tråd, men jag har inte mkt i frysen så jag kan ju inte vara med - Förlorar stort! 
#17 Är det bara att slänga ner allt och köra, eller ska grädden vispas först eller nåt…? Vispar du eller mixar du i matberedaren?
jag har inte mycket i frysen heller , jo den är full men inte på sånt jag kan överleva på… där finns bär,bröd, pommes och sånt, ungarna går ICKE att övertala och inte kontaktbarnet heller (får inte )
äggula har jag inte testat i frusna bärochgräddglass, vad gör den för nytta?
Det är cirka 5-6 kg bär det handlar om 
Kul idé det borde man testa. Jag har faktiskt lekt med tanken eftersom vår frys är proppfull. Sedan vi skaffade en självavfrostande frys har jag ingen koll alls på vad som finns där.
Gff! Harrejistanes - den av er som har bäst koll är den som använder frysen som ormskafferi - och även orm-ähm-VILORUM. OK, jag inser att jag är lite kontrollfreak - men det är väldigt behändigt att ha KOLL…
Jaha idag åkte det ut ett halvt kg köttfärs och 2st kycklingfileér
Kikade en gång till och konstaterar att hela två korgar är vikta för hundarna. I de två nedersta korgarna finns rådjurs-, hjort- och älgklövar, blod och en hög märgben.
I övrigt finns kycklingfilé, färs, grytbitar, lax, kassler, köttbullar, pannbiffar, diverse påsar med grönsaker…och så de där förbenade lussekatterna.