Duktiga rapportläsare sökes! OT!
Helt OT detta, men skulle någon/några välvilliga människor här som är vana läsare/skrivare av rapporter vilja hjälpa mig med lite feedback på ett arbete jag har skrivit?
Kursen är "Arbetsmiljö och hälsa" och min uppgift (som kommer att utgöra större delen av det betygsgrundande för mig) var att skriva en diskussion på ett tidigare grupparbete.
Jag skulle vilja ha lite feedback på innehåll, skrivsätt, om referenserna ser korrekta ut, ja allt!
Vore väldigt uppskattat om någon ville ta sig tid med detta!

Om det är ok att du får feedback till helgen så kan jag läsa ikväll eller imorgon? Är iofs naturvetare men jag tror att jag är hyfsad på att skriva vetenskapligt.
Raring; jag ska lämna in mitt arbete imorgon, men tack så jättemycket ändå! 
Missaz, jag snabbläser och skickar kommentarer!
Maia
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Jag har läst ett par sidor, kommenterat och skickat som PM till dig.
#4 Tack så mycket Maia! Ska läsa det nu…
Maia!
Jättebra feedback! Texten blev snyggare när jag putsade undan mina "tycka" och "tro" lite… 
#6 Ibland är det svårt att se sådant själv.
Men texten var som sagt bra redan innan.
Jag arbetade tillsammans med ett gäng andra med en bok om språkriktighet och då satt vi i grupp och dissekerade varandras texter och det var otroligt nyttigt. Läskigt men nyttigt.
#7 Visst är det så; det är ju därför det är så skönt att få lite åsikter från andra; och du var ju verkligen rätt person!
Jag brukar vara "språkpolisen" när vi skriver grupparbeten, men i enskilda arbeten blir det nog lätt lite "tycker" och "känner" från min sida. Fint att du uppmärksammade mig på det! (har ju knappt 1 år kvar till C-uppsatsen, så all färdighet i rapportskrivande är guld värt!)
Förstår att det är lite läskigt att dissekera arbeten i grupp så; jag tar gärna konstruktiv kritik på mina arbeten, men det kan vara väldigt jobbigt att GE kritik.
#8 Känner igen det där med att det kan vara tufft att ge kritik. Men det blir man lite vanare vid i mitt jobb. Det är legitimt liksom. Men jag brukar tala med studenterna om att jag också är van att ta kritik.
Adelsmärket för språkpolisen är att ha koll på sina semikolon, eller hur?
#9 Haha! Ja, jag älskar mina semikolon! Är bara jag som lägger in sådana i grupparbeten tex. Men de andra blir ju nöjda, så då är det bra.