Huvudvärk redan dag två...
Är det normalt att få huvudvärk redan andra dagen man äter den här kosten? (Jag har ändå ätit ganska mycket kolhydrater. Ca 80g igår.)
Jag har aldrig någonsin huvudvärk annars, så det måste höra ihop med maten… (Tror jag… Säker kan man ju aldrig vara)
Hej jag har ätit LCHF sen i söndag och har inte haft någon som helst huvudvärk. Du kanske dricker för lite, jag dricker nog minst 3 l citronvatten om dagen
Jag brukar försöka dricka ca 1,5 liter. Igår (och idag) var jag dock mycket mindre törstig än annars. Kanske för att jag kände mig så mätt, på gränsen till illamående…
Men jag menade vad jag sa om att jag normalt aldrig får huvudvärk. Jag får alltså normalt inte huvudvärk vid vätskebrist. Det skulle vara om jag samtidigt är i gassande sol eller värme i så fall.

Symptomen vid omställning varierar och tillfällig huvudvärk är en av de vanligare.
Håller du dig strikt kommer du fortare igenom eländet men man kan också välja att lägga till lite grönsaker och trappa ner gradvis för minimala problem.
Hur du gör får väl din personlighet avgöra 
Farligt är det iallafall inte. Det är bara en anpassning som pågår..
Ok, tack för svaret. Det är alltså "normalt"… 

Innan jag la om totalt till LCHF trappade jag ner ganska länge genom att äta mer fett och det gav till resultat att jag åt mindre kolhydrater per automatik. Nån gång har jag känt mig illamående av LCHF och orsaken har varit att jag då ätit för lite fett.
Hmmm, mer fett vet jag inte om jag klarar av… Jag får avvakta och se hur det hela går…

När jag har mått illa har det alltså berott på att jag ätit för lite fett i förhållande till övriga födoämnen. Vad jag menar är att du kanske gått över till LCHF lite för snabbt… ?
Jaha, jag missförstod dig totalt! Så skönt! Det lät jobbigt med mer fett… 
Jag tyckte ändå att jag åt relativt mycket kolhydrater igår (i alla fall om man ser vad alla andra verkar äta). 80g, som sagt. Både quinoa, äpple, en massa grönsaker och broccoli och två bitar mörk choklad rymdes där.
Fast å andra sidan har jag väl ätit upp till 70% kolhydrater förut och ibland så lite som 5-10% fett om dagen, så när det nu blev 23% kolhydrater och 57% fett, så blev det väl ändå en chock… 

Ja man kan nog chocka kroppen men ge inte upp!!