Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 2502 ggr
[Jeremina]
0

Mjukare i ansiktet

Jag har alltid varit mjuk i huden utom i ansiktet som varit som sandpapper men nu med denna kost är jag såå mjuk och behöver inte smörja mig som förut..

Det inga krämer kunde göra fixade LCHF….wow!

mazen
0

Var hos ögonläkare på Sofiahemmet för ett antal år sedan. Problemet var ögoninfektion och blev ordinerad medicin, tror att det var någon form av antibiotika. Läkaren sa vidare att problemet förmodligen var en hudsjukdom som heter Rosacea men det var inte hans bord. Det blev ingen vidare åtgärd och det beror nog mest på mej själv. Jag har inte brytt mej så mycket fast huden har varit torr och fjällande (om jag bar en mörk tröja såg det ut som jag har mjäll) men nu efter två månader med lchf är jag mjuk som en barnrumpa i ansiktet. Har haft stora röda utslag i ansiktet men det har också försvunnit, så nu ärdet bara att hoppas att det inte kommer tillbaka. Mot rosacea verkar det ju inte finnas något botemedel så lchf kanske är en väg, vi får väl se

[Jeremina]
0

Intressant mazen…lchf verkar hjälpa mot många åkommor..såå kul för dig….Flört

Medlem
0

Jag använder inte ansiktskräm längre för jag känner inga behov av den. Huden är mjuk och slät som en barnrumpa.

fia1
0

Mjukare över hela huden men oj vad rynkorna blir framträdande i ansiktet och på händerna när huden inte är lika utspänd !

Aliki
0

Gjorde en upptäkt idag och tänkte att jag måste skriva ett nytt inlägg under Hälsovinster. Men jag är tydligen inte ensam så det är nog inte jag som inbillar mig…Flört

För bara ett par månader sedan beklagade jag mig för en vännina att det dykt upp ytterligare ett ålderstecken, nämligen att huden i ansiktet har blivit så torr och "smårynkig" att jag måste smörja in mig 3ggr på morgonen då de första 2 bara "slurpade in".

Det behöver jag inte längre efter 5 veckor med LCHF terapi!

Visst syns rynkorna kring ögonen, men inte övriga smårynkor på kinderna. Fett coolt!

( Det låter kanske inte är riktigt vettigt att jag äter så mycket fett att det kommer ut, innifrån, genom porerna!! Men jag är nöjd!Cool

Nu ska jag fixa min ansiktsbehandling: kokta ägg mosade med smör! Och iväg till jobbet.

Ha en trevlig dag!

[Jeremina]
0

Härligt..jag är såå glad att jag är mjukare och att det fungerar för fler……Cool

lizaohman
0

Mina torra fläckar har försvunnit på ryggen. De var så jobbiga eftersom de kliade enormt och jag når (ännu) inte att klia mig själv på ryggen. Min psoriasis (inte säker på om fläckarna på ryggen är psoriasis, men jag har psoriasis på andra ställen) är numera pytz väck och Good ridens får man ju säga. Torrynkorna i ansiktet och på händerna är förstås borta, men jag har ännu inte gått ner så mycket att jag har fått problem med icke-utspänd hud. Mer än under hakan, där ser jag ut som en kalkon i vardande. Hoppas "gobblet" försvinner :)

placebo
0

Samma här… ingen svullen porig hy längre.

Rena barnrumpan i nyllet.

Lena123
0

Jag har oxå märkt att hyn blivit bättre.

Är inte lika torr vare sig på kroppen eller i ansiktet.

Fick ofta plitor under ägglossning/mens men det har jag sluppit nu.Upplever mig ha fått mindre porer i ansiktet.

Kort sagt-LCHF är rena skönhetskurenKyss

http://www.winthers-skafferi.se/