Behöver råd o ev hjälp!
Jag harsuttit här nu i tittat igenom många sidor (de jag hittat iaf) med LCHF och i fredags så körde jag igång. De va slut på kolhydraterna. De har väl gått relativt bra, haft ont i huvet en dag men inget annat.
Men i dag har jag ett sånt socer-sug så jag river ner allt från väggarna.
Har någon något eller några bra tips på vad jag kan göra för att sluta få dessa tvångstankar??
Jag tom fuskade och de va inte äns gott. (ett halft glas cola, slängde ut resten då smacken va inte god)
Så snälla kom med tips!!
Tack på förhand
//
Jezzy
Drick te i en favoritsmak, jag drack lakrits i mängd blev det de första dagarna. Se till så att du inte är hungrig (ät ett extra ägg) för då är suget som störst.
Lycka till!
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Tag nåt fett, då minskar suget. Något enkelt som en-två ostskivor med bregott på som du rullar ihop. kanske några salamiskivor. Lycka till!
jag har inte hittat något te som passa mig riktigt, plus att jag inte har riktigt koll på vilka teer som är "oki". :-s
men nu i början ska ja mest välja något som jag gillar då eller är där nägra som är rent av tabu?
tack för svaret föresten :)
Gillar du dessärostar så ät några bitar sånt, De flesta teér går att dricka förutom is te (oftast en massa socker i det). Att föredra kanske är något grönt te…om man nu gillar dessa…
Lidl har jättegoda mini salamikorvar med 0,5 g kolhydrater per korv och är super goda.
Ägghalvor med majonäs och räkor…
hmm en liten näve nötter (med lågt kolhydratsvärde)
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
oki, tack för tispen :)
nu e de snart dax för midag så kanske de ger med sig lite..
Jag har fått för mitt att jag fått samma abstinens som när jag slutade röka, man tänker mer på de o därför vill man stoppa något i munnen hela tiden.
Någon av er som kännt så? för så udda är jag väl inte?
oki, tack för tispen :)
nu e de snart dax för midag så kanske de ger med sig lite..
Jag har fått för mitt att jag fått samma abstinens som när jag slutade röka, man tänker mer på de o därför vill man stoppa något i munnen hela tiden.
Någon av er som kännt så? för så udda är jag väl inte?
Jezzy, prova jordgubblakritste! Jag köpte i går - det doftar härligt och smakar jättegott. Ska dock dra en bra stund för ordentlig smak.
oj, lät häftigt… de ska jag absolut testa!
Men annars, finns de något man kan ha i munnen för att lura sinnet lite? typ lakrisrot eller något annat så som man inte sväljer. (eller om de finns något tuggumi som går uder "ol-listan)
många frågor nu, men de kommer nya tanker hela tiden plus man läser era svar så kommer de änu fler frågor :-s