Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3217 ggr
Sheena
0

upproriska tarmar.. :(

har nu efter ca 2½mån av enbart positiva lchf-uplevelser börjat få problem med magen, något jag aldrig haft tidigare i mitt liv.diarré och allmännt snurrande i magen.. varit så flera mornar i rad nu.

någon som upplevt samma sak och vet avd det handlar om? hör detta till och är en fas i omställningen eller är det något man kan göra för att minska detta besvär??

tacksam för svar, för detta är ju skitjobbigt.. (haha) var tvungen att ta tabletter både igår och idag mot diarren för att överhuvudtaget komma iväg till skolan :(

missaz
0

Jag kan få sådana problem om jag äter för mycket fett i kombination med för lite annan mat (protein). Om jag ätit för lite, om jag druckit för mycket kaffe, eller om jag äter för mycket kokosfett. Kan något av detta stämma på dig?

Många verkar kunna få "fettdiarré" om de öser på för mycket med fett, speciellt då kokosfett.

Fett är bra, men man kan behöva justera intaget för att se till att man hamnar bra.

Föresten; hur/vad äter du? Kanske din meny kan ge svar på varför du har fått problem om inte något av mina exempel stämmer?

fenixthebasketcase
0

Det enda jag kommer att tänka på är kokos. Kan säga att min mage gillade inte alls kokos överhuvudtaget å det resulterade i influensa-sympton med ett äckligt jobbigt illamående.

magma
0

Frågar som missaz- kan du ge exempel på hur/vad du brukar äta? Kokos kan som sagt ge illamående mm, jag reagerar om jag äter cocosfett på eftermiddagen/kvällen- då kan jag vakna och vara grymt illamående. Men smör fungerar alltd bra i alla lägen.Tungan ute

Hoppas det snart ger med sig!

Sheena
0

Äggmjölk till frukost är standard. Igår vart det bacconlinlindad kyckling med stekt zuccini till lunch och kotlett med gräddstuvad vitkål till middag med vitlökssmöt till. Kryddsmör är det enda extra fett utöver det som blir i maten man lagar. Är inte typen som käkar smör direkt ur paketet. Så ser dagarna ut mest, nån ostbit eller så på eftermiddan.. nån chokladbit till efterrätt nån ågng emellanåt. Tycker jag äter rätt vettigt, ett tag sen ja kollade på minmat.net men oftast så är de siffrorna helt ok.

pyromanen
0

magsjukebaciller?

Sheena
0

#5 nämen fyy.. det hoppas jag verkligen inte!! fast iofs, då borde det ju gå över snabbt :)

lizaohman
0

OM du tar magnesium-tillskott ska du minska dosen eller utesluta. Jobbigt sånt där! Hoppas det är över NU :D

Sheena
0

#7 tack, men jag äter inga sånna.. får väl hoppas det går över av sig självt snart. *pust*

fenixthebasketcase
0

Det kan inte varit vitkålen tro..?

bettin65
0

Hej

jag har haft det problemet när jag använde förmycket äggmjölk i kosten. ett tag försökte jag att dricka det minst 2 ggr dag i stället för annan mat med det tålde inte min mage så nu kan jag bara använda ägg mjölk i kaffe och te osv………

kan vara så som #1 för lite protein

Men detta är inget vetenskapligt men testa och koka eller stek ägg på morgonen i stället för Äggmjölk kanske inte alla tål att dricka bara det……….

lizaohman
0

Och om det är ägg som spökar, så tål man stekt ägg bättre än kokt, varför vet jag inte, men det är en del som rapporterat det.

Sheena
0

okej, det var mer än jag visst. får ta o testa ett par dagar här. tack för hjälpen :)