Hur är det med räkchips?
Är det någon som vet hur det är med räkchips? Kolhydraterna alltså. Fanns inget på sök heller….
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Har aldrig hört talas om, men blir nyfiken. vad är det? Var kan man köpa? Om det består av endast torkat räkkött bör det ju vara bra.

Dom serveras ofta på kinakrogar som snacks på salladsbuffe. Om du köper ett paket så är det små vit/transparenta rundlar(hårda), lite större en 5-krona.Sen friterar du dem i olja och dom "puffar upp" och blir vita,stora,krispiga o jättegoda!
Tyvärr tror jag dom innehåller en hel del mer än räkmjöl, men jag är inte säker..

Det är stora "chips" som man får på en del kinarestauranger.
Såg att de sålde på coop i Norrköping när jag var och hälsade på mina föräldrar. Kommer inte ihåg antalet kolhydrater men jag har för mig att de var gjorde av något slags mjöl och att jag därför struntade i att köpa dem.
ajajaj jag som var så sugen för ett tag sedan…
Hittade på google hur man gör dessa och de innehåller socker (vilket jag inte trodde) och Tapiocamjöl. Är det någon som vet hur många kollisar tapiocamjöl innehåller? Eller vad det är för ett slags mjöl överhuvudtaget!
De är gjorda av tapiokamjöl och smaksatta med räksmak. Tapioka är en stärkelserik rot (kassava) och har cirka 88 gram kolhydrater/100 gram. Om ett räkchips väger 3 gram (vet inte vad det väger) så får du i dig ungefär 2,5 gram kolhydrater. Väger det 1 gram blir det 0,88 gram kolhydrater.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Bättre att äta choklad då… 
Tack för hjälpen!!