Lättlagad middag ikväll?
Nu står det still i huvudet. Tänkte laga mat åt mina föräldrar som tack för att de är hundvakter i helgen, men det står still i huvudet. De är inte low-carbare, men de äter det mesta rätt snällt.
Jag ska iväg och handla om en timme kanske, och pappa kommer sent från jobbet så det får inte vara något långkok.
HJÄÄÄÄÄLP!

Lövbioff med ost i är snabbmat. Dina föräldrar äter potatis eller pasta till, du skippar det och tar kanske broccoli kokt i smör som tilltugg.
Lägg ut lövbiffen, placera smakrik ost och senap på ena halvan och vik den andra halvan över. Krydde efter smak. Stek i smör tills osten börjar smälta ut.
Det är snabb mat som alla gillar.
Sten Sture
Jag blir hungrig… Men lövbiffar är det tyvärr magert med här hemma:/ Men det lät gott!!
Här vankas bacon/broccoligratäng. Strimlar och steker 2 pkt Scans bacon knaprigt. Blandar baconet med 1 ägg+2 äggulor, en liten skvätt grädde,kryddor, halvkokt broccoli, någon eller ett par dl riven ost. In i ugnen tills det bubblar och har fått färg. Brukar göra en stor form så det räcker till några omgångar:)