Oh Så enkelt!!
http://halsa.msn.se/3330 så sätt igång å tänk nu så det ryyyker så é vi skit smala till sommaren!!
inga bekymmer va?, Hakuna Matata
haha ja det kan ju gå en tid men naturligt smala är naturligt smala… och inte som vi. men positivt tänkande är en del av framgångsreceptet även hos oss.
Haha! Tramsigt! Ja, jag antar att jag var en bättre tänkare innan jag fick mina barn, var naturligt smal i alla år tidigare utan att fundera på vad jag stoppade i mig. Helt ärligt tror jag att min kropp tänkt själv efter barnen, att det nog kan vara bra med lite reserv nu när den tydligen är i den barnalstrande perioden… därav mina extrakilon efter graviditeter!
Sedan är ju positivt tänkande av minskad stress bra för viktminskning, men inte 17 håller man sig smal bara därför, det finns mycket som spelar in vad gäller övervikt.
Haha det vår bra 
Haha, då hade jag "rätt tänk" till jag slutade röka
. Men som andra också säger ett positivt tänkande är bra för både kropp och själ. Ett gott skratt förlänger på livet och munnen.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jaja visst, de e ju toppen med ett positivt tankesätt…..men det kommer ju kanske inte alltid på posten heller
men det lät ju väldigt bra och framförallt enkelt eller hur!!

1. Struntar i vågen. De undviker att väga sig och har inte ens tänkt tanken på att köpa en våg.
Det är väl klart att om man aldrig behöver gå ner i vikt så beöver man ju inte en våg. Det låter som om man är smal för att man inte vill ha nån våg. Snarare är det väl så att man inte vill ha en våg för att man är smal.
3. Äter det som de blir sugna på. De känner på sig vilka näringsämnen som deras kropp behöver för stunden. De äter också exakt vad de vill till middag, även om det innebär att man måste gå en extra vända till mataffären.
Samma här. Man är inte smal för att man lyssnar på kroppens sug - man lyssnar på kroppens sug för att man är smal och inte går upp. Många smala människor äter urdåligt och deras kroppar skriker efter lösgodis och McDonalds-middagar. Förresten - alla de smala människor som hade lätt för att gå upp i vikt - de lyssnade också på kroppens sug. Det var därför de blev överviktiga.
Vilka kassa råd!
"Every point of view is a view from a point."

Ehhh…. Så dåliga råd tycker jag inte att det var. Visst man kanske behöver lite mer ramar men TÄNKET är väl ändå bra????
Inter överäta, ha positiva tankar. Det där med motionen vet e katten men. Tycker inte att det är så roligt att motionera, kanske är det som är felet.

#7: Fast det är ju inga råd. Det är ju en beskrivning av en viss sorts människor och den sorten har just inga viktproblem. Hur ska en överviktig kunna följa de råden?
Råd 6 är bra, om att vara positiv. Det kan jag skriva under på.
Men t ex det om motion: "de motionerar för att det är kul". Det är ju ingen konst att motionera för att det är kul - om man tycker det ÄR kul. Om man inte gillar att motionera eller bara tycker att det är kul två gånger om året då? Hur följer man ett sånt råd?
Om de råden är bra - då har jag några råd till de som vill sluta röka:
Bli en naturlig ickerökare du också - genom att tänka:
- En ickerökare har aldrig tänkt tanken på att kolla konditionen eller lungfunktionen.
- En ickerökare har ingen askkopp hemma. De har aldrig tänkt den tanken.
- En ickerökare springer inte till apoteket och köper nikotintuggummin stup i kvarten. Det gör de bara till sin sambo när de vill.
- En ickerökare köper inga cigaretter
- En ickerökare kan se ett paket cigaretter utan att tända en cigarett.
- En ickerökare tuggar minttuggummi bara för att det är kul.
- En ickerökare är positiv.
- En ickerökare lever ett skönt liv.
Hoppas att de klarar det lättare nu när de följer "den naturliga människan"!
"Every point of view is a view from a point."
Tycker att råden är ett hån mot alla som har övervikt och inte går ner fast de gör allt de kan och enligt alla regler.
Många "naturligt smala" motionerar ju aldrig och vräker i sig skräpmat just för att de inte går upp i vikt av det så hur de ser ut på insidan vill man ju inte veta….
http://www.winthers-skafferi.se/

Håller med dig Lena123.
En av de smalaste på mitt jobb är den som äter mest godis och den som är mest grå i ansiktet och ser undernärd ut och inte tror jag att han motionerar heller.

#8 Det var det jag menade med att tänket är bra.
Att försöka ändra sitt sätt att tänka på och runt mat kan vara en bra start. Skrev dessutom att jag inte höll med om träningen.
För ett par år sedan var vi på min avdelning med i ett hälsoprojekt.I det ingick spirometri/lungfunktionstest.
De 2 yngsta killarne på avdelningen (de var då 20-25 år) fick väldigt dåligt resultat…kring 75-80% lungfunktion tror jag att de hade.Ingen av dem rökte eller hade någon övervikt.
Själv hade jag med mina ca 15 kilos övervikt enligt BMI kurvan 118% lungfunktion.
Jag hade tillsammans med en annan tjej som inte heller hon är normalviktig enligt BMI högst värde=bäst lungfunktion.
Detta trots BMI och min reumatiska sjukdom
snacka om förvånande för spinkisarna…
http://www.winthers-skafferi.se/