Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2846 ggr
Tom-B
0

Arla och monopolet

Gäller oss Skåningar i första hand.

Citygross, Coop och Netto avser att/har lämnat Skånemejerier och gått över till Arlas mjölkprodukter.

Läs inlägg på Konsumentkontakt i Fokus, och ¨läs nedanstående och protestera.

Tänk på att Arlas mjölk visserligen, enligt utsago, köps från skånska bönder, men sen transporteras den till Jönköping, och så tillbaka till Skåne. Miljövänligt? Knappast.

Dessutom behöver väl Arla pressa sitt pris för att ta marknad i Skåne, samtidigt som man sänker priset för mjölkproducenterna i sitt "ordinarie" område i mellansverige. Sänka priset i ett område för att konkurera ut på på annat.

Och färre mjölkproducenter i Skåne, desto färre kor som tar hand om betesmarker och änger. Mer igenväxtning.

SKRIV PÅ PROTESTLISTAN! Se länken nedan. 

Gå in på länken nedan och skriv på protesten.

Hjälpt till att rädda Skånemejerier så vi kan behålla vår skånska mjölk i våra skånska affärer!!! Säg nej till Arla och köp Skånemejerier i stället !!!!

Vi behöver jobben i Skåne + värna om vår luft.

Sprid vidare detta till era kontakter.

http://www.jatillskanemejerier.se/?site=ja&till=skanemejerier&fakta=startsidan&info=startsidan

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Wildrat
0

Arla äger mejeri i Danmark också så vissa av Arlas produkter kan vara tillverkade av dansk mjölk. Problemet med detta är att Danmark tillåter genmodifierat foder till kossor.

starhawk
0

Kommer ingenstans på länken?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Tom-B
0

Jag har testat. Med dubbelklick öppnas ett nytt fönster.

Funkar det inte så kanske Du får skriva hela, långa länken för hand!

//Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Magica1970
0

Det kommer en längre sträng med text innan http://… o.s.v. Ta bort den så kommer du rätt.

Bridan49
0

Handla närprocucerat. Det gäller nog alla typer av mat och alla delar av Sverige.

irode
0

Monopol är aldrig bra för förbrukarna, prissättning och kvalité på längre sikt!

Arla forsökte samma sak för några år sedan i Danmark. Förbrukarna protesterade mot Arla genom att insistera på att köpa mjölkprodukt från mindra mejerier. Thiese var mejeriet som vann mest på det. De har i dag utökat speciellt den ekologiska sortiment. Och deras kvalité är väsentligt bättra än Arla's. Lite dyrare och mycket bättre smak och eko-sortiment.

Jag hoppas på samme förbrukar succé här i Sverige.

:-) Inge

Wildrat
0

Klickbar länk till Ja till Skånemejerier.

starhawk
0

Tack Magica nu har jag visat mitt stöd, jag bor visserligen inte i Skåne men jag nyttjar Skånemejeriernas vispgrädde som jag tycker är mycket godare än Arlas

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Isa56
0

Självklart har jag skrivit på för Skånemejerierna.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻