Milkshake på mascarpone
Mmm, måste berätta vad jag snodde ihop i all hast igår innan jag skulle till ett jobb! Ville ha nåt både mättande och gott.
Så jag tog burken med mascarpone jag hade kvar, var ca 75% kvar i den. Tillsatte 1 helt ägg och 2 äggulor, liiite proteinpulver, kan absolut uteslutas. Men hade slut på hallon i frysen, och maken hade den här med jordgubbssmak.. Tror det är den här Whey 80, vet i allafall att den är ok vad det gäller kolisar. Dock är det sötningsmedel vilket jag inte direkt gillar..
Nå, hur som helst, hade slut på grädde, men tog en skvätt vatten, och så mixade jag ihop det. Slurkade i bilen på väg till jobbet, trodde jag skulle sluka allt direkt. Men blev SÅ mätt, så resten sparade jag sen i kylskåp och tog till frukost.) SÅ gott! Och lika mättande då..
Måste köpa mer mascarpone bara.. Det här kan lätt bli ett begär känner jag.)
Häll den i glassmaskin så får du glass.

Var i affären finns mascarpone? Har inte vågat testa den än, men jag kan inte påminna mig om att jag har sett den i min affär heller. Vet dock att saker och ting inte alltid står där jag tycker att de borde. 
"You just have to belive…"
Bland färskostarna.
Förresten borde inte denna tråd flyttas till "efterätter och sötsaker"?
Mmm, gjorde precis min egen version av denna, fast med philadelphiaost istället för mascarpone. Sen stoppade jag det i frysen, och fick mig lite god glass, mumma 
Det jag använde:
- 100 gram philadelphia
- 3 äggulor
- 2 dl grädde
- 1 liten påse proteindryck med mangosmak
- några droppar vaniljextrakt (hur nyttigt detta är kan man ju fråga sig, men det finns inget annat i butikerna här,
)
Gott gotti gott gott, :)

# 3 Du må tro att jag klurade vart jag skulle posta det här, haha! Tänkte, visst, den är smaskig som en efterrätt, men den var tänkt som mellanmål/kvällsmål eller frukost.. Men det är sant, den platsar mycket bra i efterrätts-kategorin!
Ja, det går ju utmärkt att göra glass av den! Det finns ju en härlig tråd om det också, och det har jag testat också, fast hade inte mascarpone då utan tog ricotta. Och det var jättegott!
Men det här blev en snabbvariant, som milkshake, och den satt inte helt fel om jag får erkänna! 
#4 Tack för ditt recept! Såg gott ut. Har börjat köpa Coops cream cheese nu istället för Philadephia. Billigare, men väldigt gott. Så jag ska testa din variant här nån dag!