Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 1428 ggr
Tesa-Li
0

Tesa-Li ska köra så det ryker!!!

Hej!

Ny på forumet, ville bara säga hej till alla. Kalas att hitta en sida så fylld av inspiration, tips och pepp!

Kort om mig: Har kämpat i evigheter med svältdieter och jojobantning och är jätteless på att vara hungrig, tjock och sur. Har läst om LCHF ett tag nu och känner att det verkligen låter vettigt till skillnad från de gamla kostråden, som helt uppenbart inte funkar alls…

Känner mig supermotiverad att en gång för alla bli av med sockerberoende och extrakilon, fast denna gång med en vettig och hälsosam kosthållning. Nu hoppar jag på LCHF-tåget och kör så det ryker!

Tesa-Li

Johannika
0

Heja Tesa-Li! Hoppas att du kommer att trivas med din nya kosthållning! Det finns så oerhört mycket gott som man kan peta i sig!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Pasi
0

Välkommen!
Tuta och kör så det ryker!:-P

Tesa-Li
0

Tackar!

Ja, jag tror nog jag ska trivas med det här, kan ju inte vara helt fel att få njuta av god mat och må bättre… Min kropp är mitt tempel från och med nu och där slinker inget läskigt socker in igen!

Pasi
0

Jag tycker maten är så god att jag får gåshud av bara tanken.
Även smaklökarna brukar ändra sig ganska snabbt så att allt smakar så mycket mer än det gjorde tidigare (och socker blir mindre gott)…..mmmmmm!Tungan ute

Tesa-Li
0

Kalas! Det ser jag fram emot! Att socker kan bli mindre gott, alltså… Är en riktig sockerråtta och brödoman, men nu ska det bli ändring på det.  :)

WilliamJ
0

Det låter som du kommer att klara det här galant. Det är alltid bra att läsa så mycket det går innan man kör igång för att ha koll på allt som händer med kroppen under omställningen.

www.kostdoktorn.se har du förmodligen läst och även de andra bloggarna, recepten och boktipsen på www.lowcarbkost.com

Lycka till och fråga gärna!

Mervi
0

Välkommen hit och lycka till.

Tesa-Li
0

Tack för vänliga välkomstord och länktips! Här kommer jag att trivas!! Skrattande

Tesa-Li
0

Som natt och dag!

En vecka har det gått nu och oj oj oj säger jag bara…Det känns kalas! Har varit mätt och nöjd varje dag, känner mig piggare och har inte fått i mig en endaste liten bit godis! Det, kan jag tala om, är rekord! Fikade hos en kompis häromdagen och tackade nej till kaka, (!!!) istället blev det en smarrig bit Brie… Tungan ute

Men det som är allra allra bäst är att min mage helt plötsligt slutade vara elak ve mig… Den gillade nog inte allt mjöl och annat läskigt som den blev matad med förut, för nu under veckan blev det tyst på den. Jag är så himla glad! Skrattande Måste nypa mig i armen, tror jag…

Margareta
0

Grattis och Lycka till Tesa-Li - förutom ett sent välkommen!

Numer pensionär i Nynäshamn

Mimsivimsi
0

grattis och välkommen!!

sitter just nu med flottiga fingrar och knaprar på enooormt gott kycklingskinn!! hur kan man inte äta så här!

Tesa-Li
0

Ja, fattar inte hur man överlevde innan…. det här klår ju allt annat med hästlängder!

jejjja
0

Grattis och lycka till du klarar dettaGlad

Tilda-T
0

Välkommen hit och du verkar ju ha kommit igång alldeles helt fantastiskt! Håll oss uppdaterade!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Magica1970
0

#12 Word :D Välkommen hit!

Mumrikshumla
0

Välkommen Tesa-Li!

Tesa-Li
0

Nu har det gått en vecka till och jag håller mig fortfarande ifrån allt vad socker heter. Mår kalas, inga omställningsbesvär att tala om konstigt nog. Är så pigg och glad att det inte är klokt! Magen fortsätter att sköta sig exemplariskt och bråkar inte alls. Det är som om jag fått en helt ny mage, kan inte beskriva det i ord hur otroligt glad jag är över att slippa ha ont jämt och ständigt… Skrattande

Jag kommer aldrig någonsin att återgå till min gamla galna kosthållning, det är då ett som är säkert!

Första veckan hände det ingenting på vågen, men nu har det börjat röra på sig. Massa vatten, förstås, men jag hurrar för att jag nu tappat 3,5 kg och är igång!

Fortsätter i samma spår och ser fram emot en ny spännande vecka. Känner mig helpeppad och kan inte för mitt liv förstå hur jag överlevde innan LCHF!  

Gladkramar!

Maia
0

Grattis, grattis! Vad skönt att du trivs så gott med LCHF!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

glitterfisk
0

Vilken inspirerande läsning! Kul att du hittat hit och känner att kosten passar dig! Visst är det en befrielse när suget upphör!? Och nu när vågen börjar röra sig också…

Grattis och lycka till!

Tesa-Li
0

glitterfisk: ja, jag trodde då aldrig att jag skulle kunna vara nöjd och INTE godissugen. Antar att man egentligen bara var jäkligt hungrig på svältdieterna och att suget blev därefter… Härligt nu att få vara mätt och nöjd varje dag!!

Emea67
0

Hej och välkommen hit!

Visst är det en underbar känsla att må och äta så här, är själv en som blivit av med magsmärtor Skrattande

Hade inte heller några större omställnings problem Glad

Tesa-Li
0

Dags för en liten uppdatering! 

Nu har det gått några veckor till och jag mår kalas! Magen fortsätter att vara snäll och det är ju som jag tidigare sagt det allra allra bästa med hela grejen. Skrattande

Sen den inledande minskningen, har vågen stått still, men jag tar det med ro. Helt normalt antar jag att kroppen vill anpassa sig lite mellan varven.

Just de senaste dagarna har jag dock känt det som om det börjar lossna igen. Vi får se på fredag, då det är "vågdag".Har satt som regel att absolut inte väga mig mer än en gång i veckan, eftersom jag tidigare har kunnat ställa mig på vågen typ tre gånger om dagen. Det är definitivt slutstressat över sånt för min del.

Nu är det dags för middag med min nya favvo: hemgjord Bearnaise…mmmmmmmmmmmm…(dreglar och låter som Homer Simpson)Tungan ute

kramar/Tesa-Li

Tesa-Li
0

Oj vad kass jag varit på att uppdatera…Skäms

Nu har det varit väldigt mycket ett tag med jobb och stress, men kosten har fungerat bra i alla fall. Tror aldrig jag hade orkat med de långa dagarna jag haft nu om jag varit tvungen att gå hungrig hela tiden. Då hade det väl blivit som förut, när man bet huvudet av folk för att de tilltalade en…..Sockermonstret morrade…Skrikandes Man är tusan så mycket trevligare med mat i magen, eller hur!?

Tyvärr har det kommit surt efter, magen har pajat ihop totalt de senaste dagarna på grund av all stress. Idag har jag knappt fått i mig nånting, bara lite äggmjölk i morse. Mår illa bara jag tänker på mat och är helt slut. Känns som om magen ska explodera när jag matar den nu… 

Är det någon som har tips på något "snällt" att försöka äta när magen är såhär arg? Måste försöka få i mig något i alla fall.

Tacksam för tips!

Kramar Tesa-Li

Emea67
0

Kokt mat typ fisk eller soppa är sådat jag äter/åt när min mage brakade totalt.

Omelett är också lättare för magen kanske yogurt sedan vart det torka på tips Skäms

Hoppas du känner dig bättre snart!

Tesa-Li
0

Tack för tipsen! Ska testa med lite kokt fisk och se vad magen säger. Glad

Melindrea
0

Hehe, oroa dig inte för dåliga uppdateringar, Tesa-Li… Jag har gett upp på "personlig tråd", eftersom jag aldrig skriver i den. =)

Tesa-Li
0

Melindrea:Bra att jag inte är ensam om att uppdatera typ en gång var femtielfte vecka…Glad

Tesa-Li
0

Nu känns det lite bättre. Tack för tipsen, hade ägg hemma och fick i mig en liten portion äggröra iallafall. Idag har magen varit betydligt lugnare, även om det fortfarande bubblar rätt rejält…

Hemskt glad över att äggmjölk finns, det har varit räddningen idag.  Nobelpriset till den som kom på denna fantastiska uppfinning!!!Skrattande

Tesa-Li
0

Nu rör det på sig igen! Halvt kilo till har tappats och jag verkar ha kommit över platån jag stått på ett bra tag.

Och hör och häpna; Tesa-Li har skaffat sig ett gymkort och var idag och styrketränade för första gången på ett år! Kändes hur bra som helst och jag tyckte att jag inte tog slut i musklerna lika snabbt som jag gjorde tidigare. Var riktigt roligt att träna! (hur kaxig jag känner mig imorgon med den träningsvärken jag lär ha, får vi se…)

*Sneglar lite försiktigt på beach -2009*  Skrattande

Kramar /Tesa-Li