grönsakernas vara eller inte vara
Nu har jag ätit lchf i 5 veckor, trampar in på min 6:e idag. Har minskat 4 kilo samt 5 cm runt midjan o 5 cm runt stussen, NÖJD.
Men jag äter typ INGA grönsaker alls, borde jag föra in lite tillåtna för vitaminernas skull?
Jag äter ungefär som följande:
Frulle :äggröra+bacon alt turkisk yoghurt med lite grädde+ 1-2 ägg
Lunch: Kött med antingen bea, ost, cf för de mesta slinker de ner ett stekt ägg oxå, några dar i veckan blir de fisk oftast lax
Middag: som lunchen ibland äggmjölk istället
Jag har sambo o barn så ibland blir det grytor o så men då enligt lchf o barnen får passande kolisar till.
Anledningen till att jag undrar e för att jag har stått still ett tag, denna vecka ner 3 hg men de går sååå sakta nu känns de som.
Om de finns nån som har nån åsikt eller tanke kring mitt ätande så ,,,ja tack
Du har ju ändå gått ner mycket, och på kort tid, så grattis till det! Att viktminskningen saktar av lite är nog ingen fara, grips inte av panik, utan fortsätt som du börjat. 3 hg på en vecka är ju rätt mycket i alla fall tycker jag.

hmm ja kanske de, jag de e kanske jag själv som krånglar till de för mej…….e ju gammal svältbantare

Det verkar gå precis som det ska. Viktminskningen planar ut i takt med att övervikten försvinner. 5 veckor är dessutom ingen tid att tala om. Vitaminer får du genom kött, fisk, ägg m.m. Ovanjordsgrönsaker är ok att äta eftersom de innehåller få kolhydrater. Paprika kan du äta då och då för att få C-vitamin.
Grattis till ditt fina resultat!

#2 Då får du räkna med att kroppen behöver tid att återställa det du tidigare har svält bort

Tack tack jag har inte så stor övervikt så jag får väl inse att de inte bara rinner av är 170 cm o vägde in på 70,5 imorse
Hej niloss!
Jag äter inte grönsaker varje dag. Varannan, kanske. Då blir det broccoli eller blomkålsmos, kanske lite grönssallad. Och när jag äter grönt är det för att jag verkligen vill ha det, inte för att det är ett måste. Har aldrig varit frukt- eller grönsaksälskare, så det är en ren befrielse för mig att äta lchf 
#0: Om du byter ut yoghurtfrukosten mot en frukost mer baserad på fett och protein, så får du en hel del utrymme under dagen för grönsaker av olika slag.
Jag äter knappt grönsaker. Undantaget är väl kryddor i maten. Får i mig vad jag behöver från animalier. Grönsaker äter man om man vill.
Jag äter också väldigt lite grönsaker. Gröna ärtor till köttfärssås (ca tre ggr i veckan) och sallad m gurka och paprika till tacos ett par ggr i månaden. Mer tycker jag inte behövs. Grönsaker ska man äta för att man tycker om dem, de innehåller väldigt lite nyttigt. Håller med #6 om att det är en befrielse att slippa alla grönsaker och frukter. 500g om dagen är ju hur mycket som helst!