Jag skulle behöva hjälp
Nu vet jag inte vad det kan bero på, men sedan i måndags så har jag mått illa lite till och från. Har haft hjärtklappning, yrsel, allmänt svag och spytt några gånger.
Det är inte vinterkräksjukan, för de enda gångerna jag har mått dåligt är när jag härom dagen åt köttfärs (trodde det var matförgiftning först) och idag när jag nu testade på kycklinglevermousse.
Någon som vet om det kanske kan ha något med maten att göra? eller om jag bara är "vanligt" sjuk? Jag blir bara illamående när jag är riktig mat. Fick i mig lite glass igår och har mått rätt ok, tills jag åt vanlig mat idag… Börjar bli lite jobbigt när det inte ger med sig..
Kom på snabbt att de gånger jag mått så dåligt att jag spytt är när jag ätit lever/köttfärs. Kunde äta lite kokta grönsaker utan att må illa…
Jag började i oktober någon gång förra året. Sen har jag haft perioder då jag ätit lite mer kolhydrater och så. Men under hela tiden så har jag följt grundprincipen och försökt att äta så lite kolhydrater som möjligt..
Man kan bli illamående om man äter för mycket fett på en gång. Kan det vara det? Hjärtklappning kan bero på lågt Blodtryck. Fast såna känningar brukar man kunna få mest i början av kostomställningen… Det skadar inte att kolla upp det med en läkare tycker jag.
Hmm..Får kolla om det fortsätter på måndag.. Men tack för hjälpen! :)
Oj, lite snurrig märker jag.. Idag kanske det var för mycket fett, men sist så var det bara vanlig köttfärs. Så det känns inte som det. Och hjärtat liksom…slår "hårt" i vissa lägen och jag känner mig svag i hela kroppen.
Har läst om att man just kan må lite dåligt i början, men jag har aldrig känt av något tidigare, utan det är under den senaste veckan nu…
Om du har fått lågt Blodtryck (kan hända när man äter LCHF) så kompenserar tydligen hjärtat med att slå extra fort ibland.
Du kan lägga frågan under gruppen "Frågelåda - dr Andreas Eenfeldt - Doc". Han brukar svara när han har tid. Han kanske har några råd.
Hoppas att du mår bättre snart!

I bland kan det vara så att om man klarar en liten mängd kolhydrater att man kan öka det lite med t ex grönsaker el någon liten frukt för att sedan försiktigt trappa ner på kolisarna igen väldigt försiktigt och då kan man må bättre, helst om man håller dessa väldigt lågt i vanliga fall.
// Lillan.
Ska jag äta grönsaker eller frukt för att må bättre alltså? Har ätit lite grönsaker och frukt det senaste, just för att jag inte klarar av det vanliga jag brukar äta. :/
Har ju som sagt ätit grönsaker och så, och annars tycker jag inte att jag är jättestrikt.. :) Jag får hålla tummarna för att det ska gå över snart, men tack för hjälpen!
Har kommit fram till att det troligtvis är magkatarr jag har, så det blir till att dra ner lite på den feta maten ett tag och så. :)
Vad bra att du har kommit fram till vad det är. Då kan du ju göra något åt det. Om du klarar av lite medicin så kan jag rekommendera Omeprazol som finns receptfritt. Det är en losec-kopia som jag har använt kortvarigt då jag får känningar av magkatarr. Jag tycker att det hjälper på en gång.
Jag tror inte att du behöver dra ner på fettet, men kanske äta mer "snäll" kokt mat ett tag, och lite mer grönsaker (som du ju redan gör). Mjölkprodukter kan upplevas som hårdsmälta för magen.
Krya på dig!