Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2293 ggr
becel
0

Tjocka Becels tråd

Jag tänker börja äta LCHF. Är uppvuxen med becel och har nu köpt mitt första smörpaket någonsin.

Johannika
0

Lycka till! Du har helt klart valt rätt väg! Släng Becel och börja ät som det var tänkt från början! Skrattande

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Zepp
0

Grattis det kan visa sig vara något av det bästa du gjort!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

greensis
0

Grattis.

Dum följdfråga - är det någon som vet hur länge becel funnits i marknaden? Var inte Milda det första bredbara fusksmöret, följt av lätt & Lagom?

Fabricati diem, pvnc!

Effie
0

#3 Becel minns jag att jag blev tipsad om av min gamle chef, måste ha varit slutet av nittiotalet någon gång. Det första smörgåsmargarin jag hörde talas om var Flora. Av någon anledning talade vi om vad man bredde på mackan på någon lektion i mellanstadiet, och det var en av killarna som avvek helt från alla andra och använde Flora. Det var då andra halvan av sextiotalet. Vad vi andra använde har jag helt förträngt.

#0 Min chef tyckte att Becel smakade helt OK. Vad tycker du om det, jämfört med smör? Glad

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

becel
0

Oj oj, SMÖR är ju MYCKET godare men förut hade jag inget att jämföra med så då tyckte jag också becel var helt ok

Zepp
0

Inte för att jag vill skräma dig men.. eller kanske inte just dig men någon annan då då!

"Fröoljor som majsolja och solrosolja innehåller ca 50 % linolsyra och undviks därför lämpligen även som dressing. Margarinet Becel har en motsvarande fettsammansättning som blir ännu riskablare utan samtidigt högt antioxidantintag. Reklambudskapet att Becel har ett lågt innehåll av mättat fett och därför är bra för hjärtat framstår som vilseledande."

http://publications.lib.chalmers.se/records/fulltext/26307.pdf

TjockaBerta
0

Jag har aldrig ätit margariner just för att jag inte tyckt om smaken.

>>>Malum domesticum<<<

fd-sockerknarkare
0

Jag har alltid ätit bregott men däremot så har jag bakat med margariner och stekt med flytande….Där känner man ju inte smaken, varför jag gjorde så vet jag inte.

Grattis till ditt val!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

UBCL
0

Milda i maten och Flora på mackan så skulle det vara, Ernst-Hugo Järegård och Ebba Krook var mycket övertygande!

Sedan kom reklamen för Becel, det första livsmedel som var garanterat nyttigt!

Och visst älskar jag mitt hjärta, Becel matlagningsgrädde mumsGlad

Det var då det, nu blir jag förbannad när Skånemejerier levererar 36% procentig grädde. Riktiga grejer ska det vara: 40% minst, smör, CF 34% o.s.vSkrattande

LenaK63
0

Hur många procent fett har smör egentligen??  Trodde att det var närapå 90 eller så.

Zepp
0

Minst 80% mjölkfett säger lagen om det skall få kallas för smör!

TjockaBerta
0

Angående matlagningsgrädde av olika märken så har min räddning varit min snålhet.

När de kom räknade jag snabbt ut att de var dyrare än vispgrädde och blandade jag lite mjölk i grädden fick jag samma fetthalt som i de konstgjorda produkterna.

Jag förstod aldrig varför någon köpte dessa produkter och betalade mera för samma sak.

>>>Malum domesticum<<<

lizaohman
0

Det har du rätt i TjockaBerta !!! Har aldrig tänkt på det. Jisses vad korkad man är Skäms

TjockaBerta
0

# 13

Nja, korkad tror jag inte du är. Du är säkert inte ensam och det är ju en jätteapparat bakom som ska få folk att köpa produkterna.

>>>Malum domesticum<<<