efterrätt/gosaker...hur ofta?
E lite nyfiken på hur ni andra gör. hur ofta unnas det snacks framför tv:n, e de varje helg eller e de nån gång i månaden. Själv tar jag nåt fredagar o lördagar.

Snacks framför tv: resten av familjen varannan vecka. Jag:kanske samma intervall men bara fläsksvålschips
Efterrätter: 1-2 gånger per månad, mest hemmagjord glass på diverse bär. Då äter jag också litegran(inget socker i)
Choklad bit 90%: en gång varannan månad max
Fabricati diem, pvnc!

Jag tror att just sånt där ätande är en av orsakerna till att vi äter oss sjuka, vi äter av en massa olika själ, för stämningens skull, för tröst, av glädje för att fira och för att unna oss vid tillfällen!
Man kan filosofera över varför just snabba kolhydrater, alkohol och tobak är förknippade med fest o glädje.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

ja nu tänkte jag ju på lchf snacks inte en massa chips o annat dynga
Jag äter nötter en gång i veckan max, gör glass på bär och grädde ett par ggr i månaden. Jag tycker inte jag har så stort behov av sådant. Vi äter oftast en kraftig middag, då är man nöjd sen.
Det brukar bli en liten skål fläsksvålar lediga helger (jobbar varannan helg) och kanske lite light läsk om det är nåt speciellt. Annars blir det några ostskivor och ett stort glas smaksatt vatten (Sodastream+smaktillsats från Eter och Essence fabriken) om jag är sugen på nåt framför TV:n.
Har ett litet lager hallon från mammas trädgård kvar i frysen. De toppar jag med lite grädde om jag vill ha en lyxig efterrätt. Annars tar jag nån ruta 72-86% choklad nån gång i veckan.

Joo.. jag förstod det.. bara filosoferade lite.. men jag har faktist alldrig varit speciellt förtjust i snacks överhuvudtaget!
Då föredrar jag en skål räkor med tillbehör, så jag kan göra en PUMA (Pålägg Utan MackA), elller lite Gorgonsola med Proscuoti, eller en ostbricka.
Laxskiva med räksalad är en höjdare!
#3 - Lchf-snacks kan man ju äta varje dag, om man vill. Ostchips, torkat renkött, skinkchips (finns på Hemköp) … och om man vill utvidga begreppet snacks, kan man ju räkna ostbricka dit då.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

ja det gillar jag med , men om det äts framför tv:n tillika på kvällen utanför middagen så räkna jag iaf det som snacks

OK.. då äter jag snacks till mitt gröna te framför TV på kvällen! 
jag äter nötter, mörk choklad eller ostbricka varje helg o ett glas rödvin på fredan o ett på lördan brukar d bli.
jag vet att det är det som bromsar min viktnedgång men jag har så svårt att sluta just för att det är så starkt förknippat med att mysa, iaf för mig.
kan bli vispad grädde några dar i veckan….undrar varför jag inte går ner i vikt…
Vart tog mitt inlägg vägen?? 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag äter tärnad gräddost och/eller paranötter varje helg, men ikväll var jag så mätt efter middagen, så det blev aldrig att jag tog fram det till Melodifestivalen.
Försöker vänja mig av med småätandet framför TV så numera är det mycket sällan något.

Det där med snacks är rätt wierd egentligen.. en skål nötter framför tvn känns mer som det än en näve till mellis på stan. Nu har jag iofs just börjat med LCHF men jag har inga planer på att utesluta nötter, frön och bär som jag äter flera gånger i veckan som en del i kosten (små mängder). Tror säkert att det kommer bli vin, frukt och mörk choklad blir en ny helgvana :) Känns fortfarande tusen gånger nyttigare än det svull jag är van vid på fredagarna.. Dock tänker jag inte neka mig möjligheten att äta en våffla till våffeldan och en kaka när mamma bakar. Man lever trots allt bara en gång och jag tror det inte skadar mig alltför mycket i det långa loppet. Hellre nästen rätt än helt fel ;) Dessutom fungerar det inte för mig att "förbjuda" livsmedel.. Det är sånt som verkligen triggar överätning.. aka "dagen är ju redan förstörd nu"-syndromet..
idag till melodifestivalen va det färsk makrillfile,gurkstavar,paprikastavar,ölkorv(0g kolhydrater!)ostrullar,nötter och citronvatten.
drack bara vatten till melodifestivalen, det smakade sött och gott, hade inget behov av något annat
Jag har aldrig haft nåt större behov av att äta framför tvn på kvällarna, kunde isåfall mackor och te när man kom hem från träningen. Därför är det lätt för mig att avstå 

och jag som inte har någon tv slipper problemet
men till kvällsfikat kan det då och då bli nån ost- och/eller skinkskiva
#14: Jag håller med! Förbjuden frukt lockar!
(även om det mest är "soft dried fruits" och sega ostkrokar jag längtar mest efter när nattskift och stökiga grannungar som inte låter mig sova ut driver min beslutsamhet i botten)